اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

فرزام: شرایط مثل قبل بود می‌گفتم 2 سهمیه می‌گیریم/ورزشکاران منبع درآمدی ندارند

سرمربی تیم ملی روئینگ گفت: اگر شرایط کسب سهمیه المپیک مثل دوره‌های قبل بود، با قاطعیت می‌گفتم 2 سهمیه می‌گیریم.

فرزام: شرایط مثل قبل بود می‌گفتم 2 سهمیه می‌گیریم/ورزشکاران منبع درآمدی ندارند

افشین فرزام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره شروع تمرینات روئینگ ایران برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک، اظهار داشت: هنوز مجوز برگزاری اردو داده نشده اما با توجه به اینکه فدراسیون جهانی روئینگ برنامه کسب سهمیه قاره‌ای و فینال را اعلام کرده، بچه‌ها اصرار داشتند تمرینات را شروع کنند. تمرینات در خانه از نظر روحی مشکل‌ساز شده بود.

وی افزود: بچه‌ها خارج از مجموعه مستقر هستند و تقریبا 10 روزی هست که تمرینات را شروع کرده‌ایم. نازنین ملایی و بهمین نصیری به عنوان 2 ملی‌پوش اصلی همیشه در تمرینات هستند اما سایر ورزشکاران هم برخی اوقات در تمرینات شرکت می‌کنند.

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران درباره اینکه اردیبهشت ماه زمان مسابقات کسب سهمیه است، این فرصت باقی مانده برای تمرینات شما زمان مناسبی است، عنوان کرد: اگر مسابقات برگزار شود ما هم اوایل و هم اواخر اردیبهشت شانس کسب سهمیه داریم. اکثر کشورها تمرینات را شروع کرده‌اند، کشورهای آسیایی به عنوان رقبای اصلی ما هم همین طور. آنها خیلی منسجم کار می‌کنند. ما هم برای اینکه عقب نمانیم تصمیم گرفتیم این کار را انجام دهیم.

فرزام خاطرنشان کرد: اگر می‌توانستیم منسجم‌تر جلو برویم خیالمان راحت‌تر بود. نمی‌گویم از نظر زمان مشکل داریم اما بهتر بود از سوی وزارت ورزش برای ورزشکارانی که به المپیک می‌روند تدابیری اندیشیده می‌شد. ما همیشه در روئینگ 12 ماه در اردو بودیم. در این دوران هر کشوری برنامه منسجمی داشته باشد، بهتر نتیجه می‌گیرد. اگر ورزشکار رها شود نمی‌تواند پیشرفت کند. شاید این موضوع برای یکی دو ماه جواب دهد اما برای طولانی‌مدت آسیب می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه شرایط کسب سهمیه المپیک توکیو با دوره‌های قبل متفاوت است، عنوان کرد: شاید اگر کسب سهمیه مثل قبل بود می‌گفتم با 2 ماه زمان کار را جلو می‌بریم و حتی می‌گفتم 2 سهمیه در بخش مردان و زنان را می‌گیریم اما در این دوره اگر هر 2 سهمیه را می‌خواهیم باید 2 طلا کسب کنیم در حالی که در مسابقات کسب سهمیه بهترین مدال ما نقره بوده است.

سرمربی روئینگ ایران همچنین در خصوص قایق‌های جدید خریداری شده، گفت: این قایق‌ها به بنادر جنوبی رسیده و فدراسیون به دنبال این است که قایق‌ها را به دست ورزشکاران برساند. این خبر خوبی است چون قایق‌ها هم قدیمی شده بود و هم فرسوده.

فرزام درباره پرداخت پاداش مدال‌آوران سالهای 97 و 98، عنوان کرد: شنیده‌ام وزارت ورزش قرار است پاداش سال 97 را پرداخت کند.  5-6 ماه ورزش تعطیل بوده و ورزشکاران نیز منبع درآمدی ندارند. چه خوب است که برای سال 98 را هم پرداخت کنند تا بچه‌ها کار را بهتر جلو ببرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول