اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۱۴ نفر در تربت جام به تب «کریمه کنگو» مبتلا شده‌اند

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: متاسفانه از میان ۲۳ بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو، تست ۱۴ نفر مثبت اعلام شده و یک نفر هم جان خود را از دست داده است.

۱۴ نفر در تربت جام به تب «کریمه کنگو» مبتلا شده‌اند

محمد افکار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت جام، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: متاسفانه از میان ۲۳ بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو، تست ۱۴ نفر مثبت اعلام شده و یک نفر هم جان خود را از دست داده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان، مردم عزیز توجه داشته باشند تا به خاطر سهل‌انگاری به این بیماری مبتلا نشوند، زیرا این ویروس می‌تواند بسیاری از حیوانات را مبتلا کند و در صورت تماس انسان با حیوان ناقل به این بیماری مبتلا شوند.

وی بیان کرد: از علائم قابل توجه این بیماری سردرد شدید، تب و لرز و خونریزی زیرپوستی ناگهانی است که بسیار شبیه به ویروس کوید ۱۹ است، بنابراین اگر مردم چنین علائمی داشتند حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند، زیرا علت فوت همشهری عزیزمان هم به دلیل دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی بوده است.

افکار خاطرنشان کرد: این ویروس از طریق گزش، له‌ کردن کنه با دست، ارتباط با دام آلوده، مصرف گوشت نیم پز، نگذاشتن ۲۴ ساعت گوشت در یخچال و خام‌خوری جگر به انسان انتقال می‌یابد، بنابراین مردم دقت کافی را داشته باشند تا مبتلا نشوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: اگر کسی می‌خواهد گوسفندی را قربانی کند، حتما در انجام ذبح تمام اصول بهداشتی را رعایت کند و همچنین دام‌های خود را از مراکز مجاز وسایر مکان‌هایی که از سوی شهرداری اطلاع‌رسانی شده، تامین کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول