اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیگیری تخلف مدعیان درمان کرونا با شربت گیاهی در هیأت بدوی

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران گفت: نامه دو پزشک مدعی درمان کرونا با شربت گیاهی در هیأت بدوی این سازمان دریافت شده و در حال رسیدگی است.

پیگیری تخلف مدعیان درمان کرونا با شربت گیاهی در هیأت بدوی

خبرگزاری فارس از مازندران؛ سرویس اجتماعی: تولید شربت کرونا موضوعی بود که دو هفته پیش در استان مازندران مطرح شد که معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره تولید شربت کرونا در مازندران عنوان کرده بود؛ تا زمانی که مطالعات این شربت کامل نشود و با نتایج علمی به اثبات نرسد، بنده نمی‌توانم در این باره اظهارنظر کنم.( بیشتر اینجا بخوانید)

محمدرضا شیران معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز چند روز گذشته در جمع خبرنگاران از فروش شربت گیاهی ادعا شده برای درمان کرونا توسط دو پزشک خبر داده است و عنوان کرد: این دو پزشک به دلیل عدم تأیید دارو توسط وزارت بهداشت، متخلف تشخیص داده شدند؛ همچنین این افراد دارو را با قیمت‌های مختلف ۲ تا ۴ میلیون تومان به مردم می‌فروختند.

وی درباره چگونگی شناسایی این متخلفان نیز گفت: دو خانواده که نسبت به خرید این شربت اقدام کرده و از مؤثر نبودن آن گلایه داشتند، شکایت خویش را تقدیم دانشگاه علوم پزشکی مازندران کرده‌اند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر اینکه اگر افراد دیگری هم شکایتی از این دست دارند به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران مراجعه کنند، در ادامه خاطر نشان کرد: پرونده این دو پزشک به مراجع قانونی سازمان نظام پزشکی و تعزیرات حکومتی مازندران ارسال شده است.

محمد خورشیدی رئیس سازمان نظام پزشکی مازندران در این زمینه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: نامه این تخلف در هیأت بدوی نظام پزشکی استان مازندران دریافت شده است.

وی در پاسخ به این سوال که وقتی پرونده‌ای قرار است به هیأت بدوی ارسال شود، موضوعش متفاوت است، ادامه داد: اگر پرونده وارد نظام پزشکی استان شود در دادستانی نظام پزشکی تحقیقات لازمه انجام می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی مازندران اضافه کرد: وقتی پرونده مستقیم وارد دادگاه می‌شود قاضی در محل حضور دارد و به صورت کلی فرقی نداشته اما این پرونده یک مرحله جلوتر رسیدگی می‌شود ولی در نهایت باید در دادستانی نظام پزشکی مورد رسیدگی قرار گیرد.

خورشیدی عنوان کرد: به صورت کلی پرونده باید اصولی مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی یادآور شد: برای اینکه پرونده اصولی تشکیل شود دانشگاه علوم پزشکی مازندران پرونده را تکمیل و در اختیار دادستانی نظام پزشکی  قرار داده و اگر نقصی وجود داشته باشد کامل کرده و برای دادگاه بدوی ارسال می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: در حال حاضر نامه این تخلف قرار در هیأت بدوی دریافت شده و یک مرحله جلوتر است و امروز در دادگاه بدوی رسیدگی می‌شود.

خورشیدی در پاسخ به این سوأل که این پرونده چه زمانی رسیدگی می‌شود، افزود: بستگی به وزن و سنگینی پرونده دارد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول