اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«واقعیت افزوده» در حوزه نشر چه کاربردی دارد؟

مدیر شرکت راوینو، با اشاره به استفاده از فناوری «واقعیت افزوده» در حوزه نشر کتاب گفت: این تکنولوژی با کاهش تعدادصفحات نه تنها محتوای کتاب را کاهش نمی‌دهد، بلکه باعث می‌شود محتوا‌های جدیدی به کتاب اضافه شود.

«واقعیت افزوده» در حوزه نشر چه کاربردی دارد؟

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مسعود حسنلو مدیر شرکت راوینو در مصاحبه با برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفت‌وگو، در مورد مباحثی مانند «واقعیت مجازی» و «واقعیت افزوده» اظهار داشت: در واقعیت مجازی امکان درک تجربیاتی را داریم که در فضای واقعی امکان تجربه آن وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به این که واقعیت افزوده از سال ۱۹۹۰ از طریق تصویر وارد عرصه زندگی انسان‌ها شد، گفت: در واقعیت افزوده گوشی‌های هوشمند کاربرد اساسی دارند، اصالت به فضای واقعی داده می‌شود و چیز‌های جدیدی به این فضا اضافه می‌شود.

مدیر شرکت راوینو با بیان اینکه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هر دو از لحاظ تکنولوژی در یک رشته قرار دارند اما از نظر هویتی با یکدیگر متفاوت هستند، گفت: واقعیت افزوده، امکانات فضای واقعی را زیادتر می‌کند و از جمله حوزه‌هایی که از این تکنولوژی استفاده می‌شود، حوزه نشر است.

حسنلو‌ ادامه داد: تکنولوژی واقعیت افزوده در حوزه نشر این امکان را می‌دهد که یک کتاب با کاهش تعداد صفحات نه تنها از محتوایش کاسته نشود، بلکه محتوای جدیدی نیز  به آن افزوده می‌شود، در واقع واقعیت افزوده می‌تواند محدودیت‌ها را بردارد و در مورد کتابی که فقط به صورت یک نوشته است در تکنولوژی واقعیت افزوده این امکان برای خوانندگان فراهم می‌شود که با استفاده از دوربین تلفن هوشمند خود در حین مطالعه کتاب، صوت مربوط به این کتاب را نیز بشنوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول