اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ضبط ۹۲ کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اجرای موفق طرح کنترل نظارت بهداشتی و شرعی ذبح دام در عید قربان، از ضبط ۹۲ کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف خبر داد.

ضبط ۹۲ کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمودرضا رسولی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای موفق طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی اظهار کرد: در روز عید قربان به منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی و لزوم کشتار در کشتارگاه‌های صنعتی، جایگاه‌های موقت عرضه و ذبح دام تا حد ممکن در سطح استان دایر نشد.

وی با بیان اینکه مردم برای ذبح دام قربانی به میادین مجاز دام و کشتارگاه‌های صنعتی استان هدایت شدند خاطرنشان کرد: با آموزش، تجهیز و ساماندهی ۱۰ اکیپ ثابت و ۱۴ اکیپ سیار و با ترکیب ۹ دامپزشک، ۲۹ بازرس بهداشتی گوشت، ۱۱ ناظر شرعی، نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی قربانی‌ها انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به انجام بازرسی در سطح استان ادامه داد: ۲ هزار و ۲۰۶ رأس دام زنده قبل از کشتار معاینه شدند و ۹۲۳ لاشه نیز مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طبق بازرسی انجام شده ۹۲ کیلوگرم گوشت، ۷۱ عدد کبد، ۲۱۷ عدد ریه و ۱۵ عدد کلیه به علت آلودگی توسط بازرسان دامپزشکی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رسولی در پایان از شهروندانی که با دامپزشکی همکاری داشتند و دام‌های خود را در کشتارگاه‌های صنعتی دام و مراکز مشخص شده قربانی کردند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول