اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سه واقعه همگون در تاریخ

امیدواریم که در ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولتی مومن و انقلابی و ولایت‌مدار به همراهی قوای دیگر دست نفاق و فتنه گران و چپاولگران و کسانی که چشم به دشمنان اسلام دارند از مناصب کلیدی کشور را قطع کند.

سه واقعه همگون در تاریخ

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت عید غدیر خم یادداشتی را به رشته تحریر در آورده که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید.

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلیِّ بنِ أَبِی طالِب وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

آغاز دهه ولایت را به ملت شریف و بزرگوار ایران تبریک و تهنیت عرض کرده و در راستای همین مناسبت عرض می‌کنم: در تاریخ «سه واقعه همگون» وجود دارد که هرسه در استمرار هم هستند، بخشی از زندگی حضرت موسی (ع) و برادرش هارون (ع)  واقعه غدیرخُم و انقلاب اسلامی ایران است.

واقعه اول:

مربوط به میقات ۴۰ روزه حضرت موسی «علیه السلام» در طور سینا، آن زمان که با صدها  هزار نفر از قوم بنی اسرائیل، در مسیر مصر به بیت المقدس به طور سینا (مکان آغاز رسالتش) رسیدند. در آن مکان مقدس که در قرآن کریم آمده حضرت موسی (علی نبینا وآله وعلیه السلام ) به جهت گرفتن پاسخِ  شبهاتی که بعضِ افراد قومش مطرح می کردند، به طور سینا رفت تا پاسخ آن شبهات را از خدای متعال دریافت کند و برای این منظور قبل از حرکت، قوم خود را در مکانی جمع کردند تا در جریان رفتن خود به طور سینا قرار دهند و به همین جهت، برادرش هارون را مجددا به‌عنوان جانشین خود معرفی کرده و از قوم خود عهد و پیمان گرفت تا بت پرست نشوند و از برادر و جانشینش هارون(ع) اطاعت کنند.

حضرت موسی (ع) وعده ۳۰ روزه برای برگشت دادند. ۳۰روز گذشت؛ اما به‌دلائلی «بداء» حاصل شد و برگشت حضرت  موسی به تاخیر افتاد و این تاخیر ۱۰ روزه موجب سوء استفاده فتنه گرها قرار گرفت و باعث بروز شک و شبهه در بین قوم شد و لذا بنی اسرائیل هارون را رها کردند و مقهور فتنه سامری شدند و تعالیم و وصایای حضرت موسی (ع) را نیز فراموش کردند و مجددا حدود نیمی از آن جمعیت عظیم گوساله پرست شدند و نتیجه این بی بصیرتی و فریب فتنه گری  آن شد که خداوند امر فرمود: همه آن چند صد هزار نفر گوساله پرست باید توسط بقیه به قتل برسند! و اینچنین هم شد.

مورد دوم:  داستان غدیر خُم 

واقعه ای که رسول الله «صلی الله علیه وآله وسلم»  براساس وحی و فرمان خدای متعال برای تکمیل دین اسلام به هنگام  برگشت از مراسم حج در مسیر مکه به مدینه در محلی بنام «غدیر خم» موظف شد تا جانشین بعد از خودرا برای هدایت و سرپرستی  امت اسلام بعد از خود معرفی کنند. به  همین منظور و در جهت امر الهی آن حضرت، حدود ۱۲۰ هزار نفر همراهان خود را در محلی به نام غدیر خُم جمع کردند و علی بن ابی طالب (علیه السلام) را به‌عنوان جانشین بعد از خود در نزد خواص و عوام، در آن روز مهم معرفی نمودند و فرمان الهی را انجام دادند و از مردم عهد و پیمان گرفتند و فرمودند: من کنت مولاه فهذا علی مولاه ...

هرکس که من مولا و سرور و ولی او هستم علی (علیه السلام) ولی و مولای اوست و نام تمام اوصیاء الهی بعد از خود را تا امام مهدی علیه السلام را بر زبان آوردند و سپس مردم دسته دسته با امام علی علیه السلام بیعت کردند و مامور شدند این پیام را به تمام مردم در سراسر جهان منتقل کنند. حدود ۷۵ روز پس از آن واقعه مهم، پیامبر خدا  در ۲۸ صفر جان به جان آفرین تسلیم کردند.

در همان ساعات اولیه  پس از رحلت رسول الله (صلی الله علیه واله وسلم) فوراً اجتماع سران و معاریف انصار و مهاجر در سقیفه شکل گرفت (گویی که اتاق فکر فتنه گران از قبل دسیسه را چیده بودند) و لذا هیچ یک از آن جمع واقعه غدیر و این حقیقت را که رسول الله «صلی الله علیه وآله وسلم» علی (علیه السلام) را به‌عنوان مولا و جانشین خود منصوب کرد را بر زبان نیاورد!

نتیجه این بی بصیرتی و فراموشی یا خود را به (فراموشی زدن) آن شد که علی (علیه السلام) خانه نشین شد و کم کم ولایت به فراموشی سپرده شد و حدود ۴۰ هزار نفر از مردم مدینه النبی نه تنها به امام و جانشین پیامبر خدا سلام نمی کردند، بلکه جواب سلام علی(علیه السلام) را هم نمی دادند و این شد که دین خدا و مسلمانان از مسیر اصلی منحرف و جای حق و باطل تعویض شد و متمولین از خواص دنیا زده حاکم و فقرا فقیر تر شدند و پس از مدتی مردم و حکام غاصب به نکبتی رسیدند که جز خون سید الشهدا (علیه السلام) نتوانست بصیرت افزایی کند و لذا سر فرزند رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) بخاطر احیا مجدد اسلام ناب و ابلاغ الهی غدیر بر نیزه شد و دین اسلام با مظلومیت سیدالشهدا و فرزندان و اصحاب با وفایش حیات دوباره ای گرفت.

و اما واقعه سوم و بسیار مهم اینکه از آن پس زنده نگهداشتن واقعه محرم و صفر و فرهنگ عاشورا در بین مردم ماندگار و نهادینه شد تا با عنایت خدای متعال، در ادامه مسیر ولایت و غدیر و قیام عاشورا، قیام مردم ایران به رهبری امام خمینی «ره» در۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و برای اولین بار در تاریخ، دولت اسلامی شکل گرفت. اکنون بیش از ۴۰سال ازپیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، ۱۰سال اول انقلاب در دوران حیات بنیان گذار فقید انقلاب امام خمینی«ره» با تحمل جنگ تحمیلی و فتته های خواصی چون منتظری و مریدانش گذشت و نوبت به رهبری جانشین امام راحل رسید.

اکنون بیش از سه دهه است که خلف صالح و جانشین امام خمینی(ره) کشتی انقلاب را از طوفان حوادث و تحریم های دشمنان و فتنه های خواص دنیا زده به بهترین وجه هدایت و حفظ کرده و به یاری خدا حفظ خواهد کرد. اینک ملت ایران همچنان باید تحت رهبری های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب توطئه های دشمنان و فتنه ها از جمله فتنه امنیتی، با ابزار دلار و بازی با معیشت مردم را با بصیرت رصد و خنثی کنند تا مانند قوم یهود و اعراب حجاز ،مقهور فتنه سامری زمان و فتنه گران نشوند که اگر چنین شود و ناهلان حاکم شوند، شاید صدها سال دیگر  انقلابی که بتواند اسلام ناب را حاکم و مقدمات ظهور را فراهم کند، موفق نشود.

به یمن برکات ولایت در این ایام الله، امیدواریم که در ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولتی مومن و انقلابی و ولایت مدار به همراهی قوای دیگر دست نفاق و فتنه گران و چپاولگران و کسانی که چشم به دشمنان اسلام دارند را از مناصب کلیدی کشور قطع کرده و زمینه را برای ساخت یک کشور مبتنی بر فرهنگ غنی اسلام ناب و جهانی شدن آن فراهم سازیم. ان‌شاءالله

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول