اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

آخرین وضعیت امداد و نجات در کشور/ فعالیت 50 هزار نیروی امدادی در 600 پایگاه

رئیس سازمان امداد ونجات از فعالیت 600 پایگاه ثابت و موقت امدادی در کشور خبر داد و گفت: به حدود 400 پایگاه امدادی نیاز داریم تا سطح کشور را به طور کامل پوشش دهیم.

آخرین وضعیت امداد و نجات در کشور/ فعالیت 50 هزار نیروی امدادی در 600 پایگاه

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «برنامه این سازمان در تابستان سال جاری چگونه بوده است؟»،اظهار داشت: هرسال در تابستان طرح ملی امداد و نجات را اجرا می‌کنیم و امسال این موضوع تحت تاثیر کرونا انجام شد.

وی ادامه داد: در استان‌های ساحلی و کوهستانی پست‌های موقت امدادی به پایگاه‌های ثابت اضافه شد و خدمات امداد و نجات در سواحل شمالی،خوزستان و سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه حدود 40 پست امدادی در کنار 560  ایستگاه ثابت خدمات خود را ارائه می‌‌دهند، گفت: از نیمه دوم خرداد طرح تابستانی امداد و نجات شروع شده و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

ولی پور در پاسخ به این پرسش که «در دوران شیوع کرونا این سازمان چه اقداماتی انجام داده است؟»، بیان داشت: از اوائل اسفند ماه سال گذشته همه بخش‌های هلال احمر در این خصوص فعال شدند و موضوع غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی استانها و شهرها انجام شد.

وی متذکر شد: در ایجاد نقاهتگاه برای افراد مبتلا و بعد از انجام درمان همکاری داشتیم و در توزیع  بسته‌های بهداشتی و معیشتی نیز فعالیت داشتیم؛ ضمن اینکه در حوزه حضور در مراکز درمانی نیز افراد داوطلب ما خدمات مختلف مددکاری، دوخت ماسک و توزیع آن بین نیازمندان و ضدعفونی کردن معابر عمومی در شهرها و روستاها را انجام داده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات درباره «برنامه توسعه امکانات سازمان امداد و نجات در سطح کشور»، خاطرنشان کرد: گزارشی در خصوص برنامه توسعه امداد و نجات و بر اساس قانون جدید مدیریت بحران به مبادی زیر ربط در حال ارائه است و بر اساس تصمیمات و تخصیص اعتبارات لازم، می‌توانیم توسعه را در دستور کار قرار دهیم.

ولی پور یادآور شد: آنچه مسلم است اینکه حدود 400 پایگاه امدادی نیاز داریم تا سطح کشور را به طور کامل پوشش دهیم؛ در حالی که اکنون 560 پایگاه امدادی داریم.

وی تصریح کرد: در خصوص ناوگان امدادی و تجهیز انبارها نیاز به اعتبارات است که گزارش مربوط را جمع بندی کرده و پیگیر موضوع هستیم.

رئیس سازمان امداد و نجات درباره «وضعیت امداد هوایی در سطح کشور»، خاطرنشان کرد:اکنون 22 بالگرد امدادی در سطح کشور داریم که البته 17 بالگرد فعال است و حوادث را پوشش می‌دهند؛البته در حوادث بزرگتر از امکانات ارتش و سپاه نیز استفاده می‌کنیم.

ولی پور درباره «افزایش تعداد بالگرد امدادی»،اضافه کرد:ورود بالگرد تابع شرایط ارزی و تحریم است و فعلا در دستور کار نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که «چه تعداد نیروی امدادی در کشور فعالیت می‌کنند؟»، ابراز داشت: در سطح کشور حدود 50 هزار امداد گر و فعال داریم که در کنار کادر ما خدمات لازم را ارائه می دهند. بر اساس قانون جدید مدیریت بحران هلال احمر در گذشته در بسیاری از حوادث پشتیبان و در کنار دستگاه‌های دیگر بود اما بر اساس قانون جدید ما مسؤول هستیم و باید پاسخگویی داشته باشیم.

رئیس سازمان امداد و نجات یادآور شد: در خصوص بحث نجات غریق و نجات در کوهستان،هلال احمر به عنوان مسؤول امداد و نجات معرفی شده و باید امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی لازم نیز در این خصوص پیش بینی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول