اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دولت افغانستان ۳۱۷ زندانی دیگر طالبان را آزاد کرد

دولت افغانستان امروز اعلام کرد در ادامه روند تبادل زندانیان 317 عضو طالبان را از زندان‌های این کشور آزاد کرده است.

دولت افغانستان ۳۱۷ زندانی دیگر طالبان را آزاد کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، شورای امنیت افغانستان امروز (یکشنبه) اعلام کرد در ادامه روند تبادل زندانیان 317 عضو طالبان در طول دو روز گذشته از ولایت پروان و دیگر ولایت‌ها آزاد شده‌اند.

دولت افغانستان تاکنون 4 هزار و 917 زندانی طالبان را آزاد کرده است.

بنابر اعلام شورای امنیت ملی افغانستان، روند آزادی زندانیان طالبان ادامه می‌یابد تا شمار زندانیان آزاد شده این گروه  به پنج هزار و ۱۰۰ برسد.

زندانیان آزاد شده خارج از فهرست طالبان است و شامل ۵۰۰ زندانی می‌شود که محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در دهم مرداد، روز اول عید قربان فرمان آزادی آن‌ها را صادر کرد.

رئیس جمهور افغانستان در سخنانی در عید قربان گفت که سرنوشت 400 زندانی خطرناک طالبان را لویه جرگه این کشور مشخص خواهد کرد.

این در حالی است که دولت افغانستان اعلام کرده 500 زندانی طالبان را به دلیل ارتکاب جرائم اخلاقی و جنایی آزاد نخواهد کرد، موضوعی که صلح در این کشور را با چالش مواجه کرده است.

گروه طالبان یک روز پیش از آغاز عید قربان اعلام کرد که روند آزادی  زندانیان دولت را تکمیل کرده و این انتظار را دارد که طرف مقابل نیز به وعده‌های داده شده در توافق آمریکا و طالبان عمل کند.

براساس توافق صلح میان آمریکا و طالبان، دولت افغانستان بدون اینکه نقشی در امضای این توافق داشته باشد، ‌متعهد به آزادی 5 هزار زندانی طالبان برای آغاز مذاکره بین الافغانی شده است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول