اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید وزیر دفاع لبنان بر آمادگی کامل ارتش برای مقابله با تجاوز صهیونیستی

وزیر دفاع لبنان، دفاع از این کشور را از وظایف ارتش خواند و بر آمادگی کامل نیروهای ارتش برای مقابله با تجاوزهای صهیونیستی و حفظ ثبات و امنیت تأکید کرد.

تأکید وزیر دفاع لبنان بر آمادگی کامل ارتش برای مقابله با تجاوز صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زینه عکر» وزیر دفاع لبنان اعلام کرد، دولت لبنان نسبت به حوادث اخیر در مرز این کشور و فلسطین اشغالی بی تفاوت نبوده بلکه تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را تهدیدی برای ثبات در جنوب لبنان خوانده است، خصوصا آنکه شورای امنیت به زودی تمدید مأموریت «یونیفل» را بررسی خواهد کرد و وزارت خارجه نامه‌ای به سازمان ملل در این خصوص فرستاده است.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، خانم عکر ادامه داد: دفاع از لبنان از وظایف ارتش لبنان است که در آمادگی کامل برای دفاع از لبنان و امنیت و ثبات آن قرار دارد و بیش از یک بار بویژه در جنگ ژوئیه علیه دشمن اسرائیلی و نبرد «فجر الجرود» علیه تروریسم (آزادسازی ارتفاعات عرسال) این را ثابت کرده است.

وی سپس گفت: اما دشمن اسرائیلی حاکمیت لبنان را به صورت روزانه نقض می‌کند و هزاران بار (قطعنامه ۱۷۰۱) را نقض می‌کند، این امر قابل قبول نیست و باید محکوم شود. در تمام بیانیه‌های وزارتی دولت‌های سابق و دولت کنونی نیز بند متعلق به مقاومت علیه دشمن تأکید می‌کند که ما از هیچ تلاش و مقاومتی در مسیر آزادسازی مابقی اراضی اشغالی لبنان و حمایت از وطنمان فروگذاری نمی‌کنیم. دشمن همچنان به خاک، آب و ثروت‌های طبیعی ما چشم طمع دارد و شهروندان لبنانی حق دفاع علیه اشغالگر اسرائیلی، پاسخ به تجاوزات آن و بازگرداندن اراضی اشغالی دارند. (این بند) همچنین دولت را به توجه به ارتش و سازمان‌های امنیتی در مقابله با تروریسم و شبکه‌های جاسوسی اسرائیل ملزم می‌کند.

وزیر دفاع لبنان در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود تضمین برای تمدید مأموریت نیروهای یونیفل بدون تغییر وظایف گفت، هیچ تضمینی در این موضوع وجود ندارد اما بیروت امیدوار است مأموریت یونیفل بدون تغییر تمدید شود.

آمریکا در تلاش است تا تغییراتی در وظایف یونیفل در لبنان به وجود بیاورد به نحوی که بتواند از آنها برای اقداماتی مرتبط با مقاومت لبنان استفاده کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول