اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیگیری استفاده رایگان معلولین از سیستم حمل و نقل عمومی

شهردار زنجان گفت: کارت شهروندی برای استفاده رایگان معلولین از سیستم حمل و نقل عمومی پیگیری و عملیاتی می‌شود.

پیگیری استفاده رایگان معلولین از سیستم حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب ملایی یگانه پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه نشست مسؤولین ستاد مناسب‌سازی استان با شهرداری به صورت دوره‌ای و مستمر ادامه پیدا کند، اظهار کرد: به لحاظ اهمیت موضوع در جلسات ستاد مناسب‌سازی استان شخصا حضور پیدا خواهم کرد و امیدوارم همکاری مستمر بهزیستی و شهرداری موجب بهبود مناسب‌سازی شهری و تردد راحت معلولین و سالمندان در شهر شود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل عمومی پیگیری و اتوبوس‌های موجود نوسازی و بازسازی می‌شوند تا قابل استفاده برای افراد دارای معلولیت باشند، افزود: کارت شهروندی برای استفاده رایگان معلولین از سیستم حمل و نقل عمومی پیگیری و عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای مناسب سازی فضاهای شهری و پارک‌ها از طرف شهرداری اقدامات مناسبی شده است گفت: پارک‌ها و فضاهای سبزی که در حال حاضر ایجاد می‌شود برای استفاده معلولان مناسب‌سازی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در این دیدار با شهردار خواستار رفع مشکلات معلولین در سطح شهر و مشکلات و موانع پیش روی عملیاتی شدن ضوابط مناسب سازی و توجه ویژه به مقوله مناسب‌سازی شد.

محمد محمدی به بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی مناسب سازی در فضای شهری و ساختمانهای عمومی جدیدالاحداث پرداخت و پیشنهاد کرد، شهردار فردی را به عنوان مشاور در امور معلولین برای نظارت بر مناسب سازی در پروژه‌ها منصوب کند.

وی با اشاره به پیگیری درباره ورود ون‌های مناسب سازی شده به سیستم حمل و نقل عمومی برای استفاده معلولین اظهار کرد : در زمینه سیستم حمل و نقل عمومی عملا  اقدامی در استان صورت نگرفته و معلولین در این زمینه با مشکلات جدی مواجه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طبق قانون افراد دارای معلولیت باید بصورت رایگان از سامانه‌های حمل و نقل عمومی برخوردار شوند که متاسفانه با وجود پیگیری‌های متعدد در راستای صدور کارت شهروندی برای معلولین،  تا کنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول