اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نذورات ماه محرم در قالب کمک مؤمنانه به نیازمندان اهدا شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برگزارکنندگان مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان بر اساس فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نذورات مردم را در قالب کمک مؤمنانه به سمت کمک به مردم ضعیف و اقشار نیازمند هدایت کنند.

نذورات ماه محرم در قالب کمک مؤمنانه به نیازمندان اهدا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و میلاد امام هادی(ع) اظهار کرد: امید داریم که بهره کافی را از این سفره ببریم و با کمک ائمه مسیر زندگی خود در دنیا و سعادت در آخرت را رقم بزنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر که در آن خطاب به مالک گفته شده مردم ۲ دسته‌اند یا در دین یا در خلقت همانند تو هستند که باید این‌ها مورد توجه قرار بگیرند، افزود: امروز اگر مدعیان حقوق بشر به آموزه‌های دینی توجه داشته باشند خیلی از مشکلات بشریت در این جهان حل خواهد شد.

وی با اشاره به در پیش داشتن روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، ادامه داد: این روز با حضور وزرای خارجه کشورهای اسلامی در قاهره به این عنوان نام‌گذاری شد، اگر صحبت از حقوق بشر هست دین مبین اسلام نمونه کامل توجه به حقوق بشر است چرا که در دین اسلام همه انسان‌ها از کرامت و حرمت برخوردار هستند و خداوند در قرآن از کرامت انسان صحبت می‌کند، همچنین در بسیاری از آیات قرآن بارها برای خطاب قرار دادن از یا ایهاالناس استفاده می‌کند که این موضوع هم مُرِّ حقوق بشر است.

نصراصفهانی با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در روز عید سعید قربان گفت: ایشان در فرمایشات خود از استکبارستیزی، اهمیت حج، امور اقتصادی و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) سخن گفته و فرمودند در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت و ستاد ملی کرونا می‌گویند و شخصاً این توصیه‌ها را رعایت می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در همه برنامه‌ها، نشست‌ها و جلسات تأکید و اذعان کرد: امید داریم با توجه به در پیش رو داشتن ماه محرم، شرایطی فراهم شود که مردم عزاداری خود را در کنار رعایت مسائل بهداشتی داشته باشند و با تصمیماتی که گرفته می‌شود عزاداری برای مردم مقدور باشد؛ با وجود کرونا همه دست‌اندرکاران تبلیغاتی مأموریت سخت‌تری دارند تا به وضعیت کرونا در شهر بیشتر توجه شده و رعایت‌ها بیشتر شود، اما در ایام عزاداری محرم باید شهر اصفهان مملو از نمادهای عاشورایی و پرچم‌های عزاداری شود و از جملات بزرگان در خصوص عاشورا باید در شهر استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که فهم بیشتری از نهضت امام حسین(ع) برای مردم فراهم شود و بتوانیم خرافاتی که چتر خود را بر سر عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) انداخته کنار بزنیم و اهداف اصلی که یکی از آن‌ها ترویج امر به معروف و نهی از منکر در همه ابعاد است را در جامعه تسری دهیم، در رابطه با برگزاری مراسمات محرم علاوه بر رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام هم نظراتی داشته و در همه دیدگاه‌ها سلامت مردم و رعایت مسائل بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است که امید داریم به این مسأله هم بیش از گذشته توجه شود.

نصراصفهانی در ادامه تصریح کرد: تبلیغات به سمتی حرکت کند که نذورات مربوط به ۲ ماه محرم و صفر به سوی بسته‌هایی برای افراد نیازمند برود و حتی اقلام بهداشتی نذر شود اتفاق خوبی رخ می‌دهد و فرض لازم این است که همه دست‌اندرکاران و مبلغان چنین جهتی را دنبال کرده و شرایط تحقق آن را برای مردم فراهم کنند.

رئیس شورای اسلامی به ۱۷ مرداد روز خبرنگار که به مناسبت شهادت شهید صارمی این نام را به خود گرفته است، اشاره و تأکید کرد: خبرنگاران دیده‌بان‌های با انصاف هستند که با انصاف مسائل را دنبال کرده و در نوشته‌های خود به دنبال واقعیت و نه بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کردن رخدادها هستند، از خبرنگاران انتظار می‌رود که رعایت حال و حق و حقوق مردم را در دستور کار داشته باشند و در راستای کمک به اصلاح جامعه گام بردارند.

وی با اشاره به برگزاری مجازی طرح هر یکشنبه یک افتتاح با توجه به ورود مجدد شهر اصفهان در شرایط سخت‌تری در زمینه کرونا، بیان کرد: با محدودیت‌های ایجاد شده نمی‌توان حق مطلب را ادا کرد، تقدیر و تجلیل حضوری باید در دستور کار باشد، اما به صورت غیرحضوری مجبوریم به همین حداقل‌ها بسنده کنیم، هر یکشنبه یک افتتاح را به هر شکل تا پایان سال برپا خواهیم کرد و مردم باید بدانند که در هر محله هر هفته اتفاقات نو رخ می‌دهد.

رضا امینی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان هم در این جلسه شورا از مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه کاهش ضایعات و عوارض ناشی از بیماری کرونا را فراهم کنند و گفت: از مسؤولان هم تقاضا دارم که با  لغو طرح زوج و فرد، حداقل در ایام طغیان کرونا به کاهش تبعات و عوارض ناشی از تراکم ترددها کمک کنند. 

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین از برگزارکنندگان مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان خواست که بر اساس فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نذورات مردم را در قالب کمک مؤمنانه به سمت کمک به مردم ضعیف و اقشار نیازمند هدایت کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول