اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ممنوعیت پذیرایی در جریان برگزاری مراسم‌های عزاداری

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه هیات‌های عزاداری امسال تلاش زیادی را برای رعایت مسائل بهداشتی انجام می‌دهند، گفت: هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری یکی از دستورالعمل‌های اجرای مراسم‌های عزاداری بوده و ممنوع است.

ممنوعیت پذیرایی در جریان برگزاری مراسم‌های عزاداری

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امروز در جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان گیلان در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شعائر بزرگداشت یاد اولیای الهی و قیام امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق تعظیم شعائر این است که شیعیان خود را برای انجام این عمل الهی مطابق زمان، خود را مهیا کنند، گفت: شیعیان در سایه توسل و الگوگیری از اهل‌بیت (ع) هیچ‌وقت توسل خود را تعطیل نکرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه توجه به مراسم سوگواری امام حسین (ع) هرساله یک ذخیره روحی و معنوی را برای همگان به همراه داشته است، افزود: تعظیم شعائر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فرهنگی آحاد ملت ایران است.

مهدوی با اشاره به توطئه‌های رسانه‌های معاند در خصوص برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم بیان کرد: عزاداری مراسم محرم هیچ‌گونه تقابلی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ندارد و با رعایت این موازین می‌توان برگزار کرد.

وی با تأکید بر اینکه با حذف بعضی از رسومات و تشریفات به نوع ویژه و کارآمدتر می‌توان جلسات عزاداری را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کرد، تصریح کرد: هیات‌های عزاداری امسال تلاش زیادی را برای رعایت مسائل بهداشتی انجام می‌دهند و از ظرفیت معنوی و مذهبی جلسات عزاداری می‌توان برای مدیریت بحران اجتماعی و مسائل روحی و روانی‌ مانند ویروس کرونا استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در مقابله با بیماری کرونا یکی از ظرفیت‌های خوب بهره‌مندی از توسل است، افزود: از َظرفیت بزرگ معنوی عزاداری و توسل به اهل‌بیت (ع) برای کمک به آسیب‌دیدگان ویروس کرونا با رعایت موازین بهداشتی استفاده می‌کنیم.

مهدوی با اشاره به ضوابط اجرای برگزاری مراسم‌های عزاداری گفت: برگزاری مراسم با اولویت اماکن و فضاهای باز، رعایت کاهش ساعت برگزاری مراسم، رعایت فاصله‌گزاری اجتماعی در مراسم عزاداری، استفاده از ماسک به‌صورت مستمر از مهم‌ترین نکات مدیریت مراسم‌های عزاداری ایام محرم در هیات‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا است.

وی ممنوعیت هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری را یکی از دستورالعمل‌های اجرای مراسم‌های عزاداری دانست و تأکید کرد: تهیه نذورات به‌صورت بسته‌بندی‌شده از قبل و مراسم دسته‌روی صرفاً بدون نقل‌مکان از محل هیات‌ها و عدم تمرکز در اماکن خاص برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول