اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کارخانه فیروزآباد توان تأمین ۶۰ درصد کربنات سدیم کشور را دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: مجتمع کربنات سدیم فیروزآباد به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید کربنات سدیم خاورمیانه، توان تأمین ۶۰ درصد کربنات سدیم کشور را دارد.

کارخانه فیروزآباد توان تأمین ۶۰ درصد کربنات سدیم کشور را دارد

حمیدرضا ایزدی در گفتگو با خبرنگار سرویس شهرستان‌های فارس در فیروزآباد با اشاره به ظرفیت‌ها و توان کارخانه کربنات سدیم این شهرستان اظهار داشت: شرکت کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد از پروژه‌های بزرگ و پیشران صنعتی و معدنی در سال ۹۹ است.

وی افزود: این کارخانه با ظرفیت تولید ۳۲۰ هزار تن و با سرمایه‌گذاری دو هزار و ۶۷ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم یک هزار و ۱۵ نفر و اشتغال بیش از ۳ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در شهرستان فیروزآباد به دستور رئیس‌جمهور آغاز به کار نمود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: یکی از اولویت‌هایی که در استان فارس در سال جهش تولید وجود داشته و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز بر اجرایی شدن آن در استان اهتمام ویژه‌ای دارد تکمیل و راه‌اندازی صنایع مادر و صنایع بزرگ در این استان بوده که در این راستا فاز نخست کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد که در زمینهٔ تولید کربنات سدیم فعالیت می‌کند، افتتاح شد.

ایزدی اضافه کرد: مجتمع کربنات سدیم فیروزآباد به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید کربنات سدیم خاورمیانه، توان تأمین ۶۰ درصد کربنات سدیم کشور را دارد.

وی با اشاره به وجود معادن غنی و ذخایر عظیم سنگ‌آهک، نمک و گنبدهای نمکی در استان به‌عنوان مواد اولیه موردنیاز کارخانه تولید کربنات سدیم بیان داشت: یکی از ویژگی‌های مهم این کارخانه استفاده از مواد اولیه‌ای است که در جوار این کارخانه وجود داشته و موجب شده این مجتمع با داشتن ۸ معدن سنگ‌آهک و نمک، به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه کربنات سدیم خاورمیانه نیاز مصرفی کربنات سدیم کشور را تأمین و زمینه صادرات فراهم که سالانه ۲۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به ویژگی این صنعت، اظهار داشت: وجود این صنعت و معادن هم‌جوار یکی از عوامل برای جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی در استان فارس بوده بنابراین تولیدات این کارخانه باعث ایجاد صنایع پایین‌دستی در شهرستان فیروزآباد و شهرستان‌های هم‌جوار همچنین زمینه تولید شیشه و مواد شوینده را فراهم می‌کند.

ایزدی خاطرنشان کرد: با فعالیت این واحد صنعتی، موجب ایجاد اشتغال در منطقه برای افراد محلی و بومی، زمینه توسعه اقتصادی استان و قابلیت صادرات این محصول به بازارهای جهانی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های این کارخانه در آینده نزدیک، نیازهای داخلی کشور در زمینهٔ کربنات سدیم مرتفع شده و امکان صادرات بخش اعظمی از محصولات این صنعت فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: محصولات تولید شده در این کارخانه در صنایع شیشه‌سازی، بلور، صنایع بهداشتی و شوینده، صنایع نساجی و دباغی، صنایع غذایی، صنایع کاغذ و صنایع شیمیایی تصفیه آب و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایزدی گفت: بازار هدف کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد شامل کشورهایی نظیر ترکیه، عراق، هند، کره جنوبی، اندونزی، بنگلادش، اوکراین، یونان، امارات و ارمنستان است.

انتهای پیام/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول