اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بستری کرونایی در گلستان 2 برابر شاخص وضعیت قرمز/ مرگ 621 کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: شاخص بستری بیمار برای شرایط قرمز 2.5 بیمار در 100 هزار نفر جمعیت است اما بستری ما در حال حاضر نزدیک به عدد پنج و دو برابر شاخص شرایط قرمز است.

بستری کرونایی در گلستان 2 برابر شاخص وضعیت قرمز/ مرگ 621 کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا فاضل بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی سه روز گذشته آمار نزولی بستری بیماران را در بیمارستان‌های استان داشته‌ایم.

وی ادامه داد: اما هنوز شرایط استان گلستان شرایط قرمز در شیوع ویروس کرونا است و شاخص بستری بیمار برای شرایط قرمز ۲.۵ بیمار در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است اما بستری ما در حال حاضر نزدیک به عدد پنج و دو برابر شاخص شرایط قرمز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: بسیاری از اتفاقاتی که در خردادماه تا امروز رخ داد به سمتی رفت که در اواخر تیرماه چالش‌های شدیدی را داشته‌ایم.

فاضل بیان کرد: ماه محرم نزدیک است و اگر مردم رعایت نکنند دغدغه‌های معیشتی و روحی و روانی مردم استان با توجه به لزوم ایجاد محدودیت‌ها به جایی می‌رسد که شرایط را بدتر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ماه محرم ماهی است که باید مراقب رفتارها باشیم و اگر رعایت نکنیم شرایط مناسبی را در ادامه مسیر نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در کل استان ۵۲۱ بیمار بستری داریم و طی ۲۴ ساعت گذشته هشت نفر مرگ ناشی از بیماری کرونا داشته‌ایم و از این ۵۲۱ بیمار ۹۱ نفر در «آی‌سی‌یو» بستری هستند و ۳۳ نفر از این تعداد به دستگاه وصل هستند و شرایط تنفسی خوبی ندارند.

فاضل بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان گلستان تاکنون ۶۴۹ مورد مرگ قطعی ناشی از بیماری کرونا داشته‌ایم.

 

 

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول