اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

سفیداری: بهتر از سالهای قبل در فدراسیون ناشنوایان استعدادیابی خواهیم کرد

مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون ورزش ناشنوایان گفت: استعدادیابی به صورت هدفمند انجام نشده بود و در رده سنی نونهالان و نوجوانان و جوانان عضویت تیم ملی نداریم و بالطبع ملی‌پوشی به رده سنی بزرگسالان تزریق نخواهد شد.

سفیداری: بهتر از سالهای قبل در  فدراسیون ناشنوایان استعدادیابی خواهیم کرد

آزاده سفیداری مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه پیش از این در فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان مقوله استعدادیابی بصورت نظام مند انجام نگرفته بود، اظهار داشت: استعدادیابی در فدراسیون به صورت هدفمند انجام نشده و میانگین سنی نفرات تیمهای ملی بالای 30 سال است. در رده سنی  نونهالان و نوجوانان و جوانان عضویت تیم ملی نداریم و بالبطع ملی‌پوشی به رده سنی بزرگسالان تزریق نخواهد شد. 

وی در خصوص برنامه های این کمیته تصریح کرد: دو هفته‌ای است در کمیته استعدادیابی فدراسیون ناشنوایان مشغول فعالیت هستم و کسانی که در استعدادیابی حرف برای گفتن داشتند به جلسات هم اندیشی دعوت کردیم. برای اجرای برنامه‌های استعدادیابی، اولین هدف‌مان تقویت کمیته استعدادیابی استانها است، باید ابتدا افراد واجد شرایط و دارای صلاحیت را شناسایی کنیم تا مسئولان کمیته‌های استعدادیابی در استانها و شهرستانها مشخص شود و هم اکنون روسای هیاتهای استانی، استعدادیاب‌ها را معرفی می‌کنند.

مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون ورزشهای ناشنوایان، ادامه داد: بعد از مشخص شدن استعدادیاب‌ها، دو وبینار آموزشی عمومی و تخصصی را برای آنها برگزار خواهیم کرد تا  سطح دانش مبانی نظری ارتقاء یابد که بدانند قرار است در برنامه های استعدادیابی چه کارهای انجام بدهند.

سفیداری با اشاره با اینکه هم اکنون بدنبال تهیه بانک اطلاعاتی و آمار تعداد ورزشکاران ناشنوا در رده سنی نوجوانان و جوانان هستیم، تاکید کرد: فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان با مدارس استثنایی یک تفاهم‌نامه امضا کرده و باید کارهای را برای استعدادیابی شروع کنیم. ابتدا استعدادیاب‌ها مشخص شوند، سپس آنها آموزش ببینند تا سطح علمی افزایش یابد و در این شرایط فقط باید منتظر بمانیم تا مدارس باز شود و آزمون ها را آغاز نماییم. در این مرحله، تازه می توانیم بگوییم طرح ملی استعدادیابی شروع شده است.

وی افزود: مطمئنا بهتر از سالهای قبل استعدادیابی خواهیم کرد، ابتدا انجمن‌های ورزشی که فعال هستند و مقام جهانی، آسیایی و بین‌المللی دارند جز اولین رشته‌های هستند که استعدادیابی در آنها انجام خواهد شد. در مرحله اول، هزینه آزمون‌گیری را فدراسیون ورزشهای ناشنوایان تقبل می‌کند و در مراحل بعدی که استعدادیابی تخصصی‌تر می‌شود انجمن‌ها واجد شرایط که از لحاظ مالی موفق‌تر هستند و می توانند ما را کمک کنند استعدادیابی شان را در دوره‌های اول برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول