اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

فضائل امیرالمومنین(ع) در مجموعه سه جلدی «ایوان ملک»

مجموعه سه جلدی کتاب «ایوان ملک» با محوریت فضائل امیرالمومنین(ع)، حرم حضرت علی(ع) و شهرمقدس نجف همزمان با ایام عیدغدیر توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

فضائل امیرالمومنین(ع) در مجموعه سه جلدی «ایوان ملک»

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مجموعه سه جلدی کتاب «ایوان ملک» با محوریت فضائل امیرالمومنین (ع)، حرم امیرالمومنین (ع) و شهرمقدس نجف همزمان با ایام عید غدیر توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

کتاب‌های زیادی پیرامون امیرالمومنین (ع) و فضیلت‌های ایشان به رشته تحریر در آمده، اما به جد می‌توان گفت که مجموعه سه جلدی «ایوان ملک» جزو کتاب‌های خوب و خوش‌خوان با این موضوع است؛ چرا که به صورت مختصر، سه موضوع فضائل و مناقب امیرالمومنین (ع)، معارفی پیرامون حرم مطهر امیرالمومنین (ع) و جستاری در باب فضیلت شهر نجف به صورت مصور و رنگی در آن کار شده است که  خواننده از مطالعه آن بی‌بهره نمی‌ماند.

امام صادق (علیه السلام) به نقل از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند:
خداوند برای برادرم علی فضیلت‌هایی قرار داده که از زیادی قابل شمارش نیست؛
پس هر کس یکی از فضائل او را بخواند و به آن اقرار کند خداوند گناهان گذشته و آینده او را بیامرزد.
و هر کس یکی از فضائل او را بنویسد تا مادامی که اثر آن نوشته باقی است ملائکه برای او استغفار کنند.
و هر کس به یکی از فضائل او جوش فرا دهد خداوند گناهانی که از راه گوش انجام داده است بیامرزد.
و هر کس به نوشته ای از فضائل او نگاه کند خداوند گناهانی که از راه چشم انجام داده است بیامرزد.
سپس فرمود نگاه کردن به چهره علی بن ابی طالب عبادت است و ایمان بنده ای جز با ولایت او و بیزاری از دشمنان او پذیرفته نیست.بحار الانوار ج۳۸ ص ۱۹۶

مجموعه «ایوان ملک» در سه جلد جهت استفاده محبین امیرالمومنین علیه السلام مهیا شده است که در جلد اول که ۱۳۶ صفحه است، تحت عنوان «شهر نجف» به معرفی شهر نجف و فضائل آن پرداخته شده است و در جلد دوم که ۱۵۲ صفحه است، تحت عنوان «درّ نجف» به معرفی و فضائل حرم مطهر علوی سلام الله علیه پرداخته است.

و در جلد سوم که ۱۳۶ صفحه است، تحت عنوان «شاه نجف» به معرفی اجمالی امیرالمومنین (علیه السلام) پرداخته و در جهت کسب معرفت شیعیان و زائران آن حضرت مطالبی ثبت شده است.

این مجموعه در قطع پالتویی و به صورت رنگی و به کوشش ابراهیم دستلان همزمان با ایام عید غدیر توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتب می‌توانند از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir یا ارسال نام کتاب به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تخفیف ویژه تهیه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول