اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

برونگرایی بهتر است یا درونگرایی؟

روانشناس با بیان اینکه درونگرایی و برونگرایی دو ویژگی شخصیتی است، گفت: هیچ کدام از افراد درون یا برونگرا بر دیگری برتری ندارند.

برونگرایی بهتر است  یا درونگرایی؟

مصطفی تبریزی روان شناس در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «ویژگی‌های افراد درونگرا و برونگرا»، اظهار داشت: درباره برون گرایی و درون گرایی چند نظریه مختلف رروان شناسی داریم.

وی ادامه داد: یکی از این نظریه‌ها نظریه صفت است. این نظریه معتقد است به شکل ساختاری و ژنتیکی عده‌ای از افراد برونگرا و عده‌ای درونگرا تر هستند.

این روانشناس افزود: درونگرایی مطلق یعنی بیماری؛ یعنی شما به درون خودتان رفته‌اید و ارتباط خود را با دنیای بیرون قطع کرده‌اید.در مقابل، برونگرایی نیز یعنی تماما در بیرون بسر می‌بریدو درون شما اهمیتی ندارد و برون‌گرایی مطلق نیز خوب نیست. 

تبریزی متذکر شد: اگر این دو را در دو طرف منحنی بینهایت مثبت و بی نهایت منفی قرار دهیم؛ هر چقدر به آن مرکز نزدیک ‌شوید شما متعادل تر می‌شوید؛ یعنی هم برونگرا و هم درونگرا هستید.

وی ابراز داشت: اگر ما نظریه صفت را قبول کنیم که به لحاظ ساختاری عده‌ای درونگرا و عده‌ای برونگراتر بوده، هر دو خوب هستند اما درونگرا یک نوع ذائقه‌هایی دارد و یک  نوع زندگی مطلوب را می‌پسندد و برونگراها نیز یک نوع دیگر؛ در نتیجه نمی‌توان گفت این بد است و آن خوب.

این روانشناس خاطر نشان کرد: برای نمونه فرد درونگرا را نمی‌توان برای بازی‌های اجتماعی مانند فوتبال انتخاب کرد و با این همخوانی ندارد؛ بنابراین افراد، می‌توانند شغل‌هایی انتخاب کنند که با ویژگی درون و برونگرایی مطابقت دارد.

تبریزی تصریح کرد: البته هیچ کدام از افراد درون و برونگرا بر دیگری برتری ندارد و هر گروه خواص خود را دارند، اما اگر به هرکدام از دو گروه به مرحله افراط برسند، این تبدیل به بیماری می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول