اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کشته و مجروح شدن 2 نظامی فرانسوی در چاد به دلیل انفجار

دو پرسنل از نیروی ضد تروریسم ارتش فرانسه حین ماموریت در چاد به دلیل انفجار کشته و مجروح شدند.

کشته و مجروح شدن 2 نظامی فرانسوی در چاد به دلیل انفجار

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک نظامی فرانسوی حین ماموریت در کشور آفریقایی چاد بر اثر انفجار جان خود را از دست داد و یک تن دیگر مجروح شد.

به نوشته وبگاه «رادیو بین المللی فرانسه» وزارت دفاع فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد «اندی فیل» 25 ساله حین ماموریت تعمیر ونگهداری بر اثر انفجار گاز جان خود را از دست داد. وزارت دفاع فرانسه اعلام کرده تحقیقات در این زمینه برای پی بردن به علت دقیق این حادثه در دست اجراست.

این نظامی فرانسه متعلق به هنگ پیاده نظامی شهر تولوز بود و  از سال 2016 در این منطقه مشغول فعالیت بود. طی این حادثه یک نظامی دیگر این کشور نیز مجروح شد. این حادثه واکنش «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه  را به همراه داشت و بابت این حادثه پیام تسلیتی ارسال کرد.

فرانسه بیش از 5 هزار نظامی در آفریقای غربی دارد و مدعی نبرد با تروریستهای داعش  در منطقه است.کشور چاد مکان استقرار نیروهای ضد تروریسم فرانسه در چاد است. اهالی منطقه بارهای مخالفت خود را با حضور نظامی فرانسه در کشورهای خود اعلام کرده اند به طوریکه چندی قبل تظاهراتی مقابل کنسولگری این کشور در یکی از شهرهای نیجریه برگزار شد.

تروریست های بوکوحرام چند سال است که در کشورهای همسایه نیجریه اعم از کامرون، چاد و نیجر عملیات تروریستی انجام می دهند. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول