اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

بررسی بهترین بازیکنان «شماره‌ 9» فوتبال اروپا در دهه اخیر

بنزما، رونالدو، لواندوفسکی، آگوئرو، لوئیس سوارس و برخی ستاره‌های دیگر در جمع بهترین بازیکنان شماره 9 فوتبال دنیا قرار گرفته‌اند.

بررسی بهترین بازیکنان «شماره‌ 9» فوتبال اروپا در دهه اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس، کریم بنزما در این فصل رقابت‌های لالیگا فوق‌العاده عمل کرد و توانست به یکی از مهره‌های اصلی رئال مادرید در قهرمانی نیز لقب بگیرد. این بازیکن بیش از یک دهه در فوتبال رئال مادرید به گلزنی پرداخت.

بنزما که یازدهمین سال دوران فوتبالی‌اش در جمع کهکشانی‌ها را سپری می‌کند در تاریخ باشگاه رئال مادرید با 248 گل در رده پنجم گلزن‌ترین‌ها قرار گرفته است.کریستیانو رونالدو، رائول گونزالس، آلفردو دی‌استفانو و سانتیانا تنها بیش از کریم بنزما گلزنی کرده‌اند.

درخشش ستاره فرانسوی باعث شد تا مارکای اسپانیا در گزارشی از بهترین‌های شماره 9 در دهه اخیر فوتبال اروپا پرده بردارد.

با آمدن زیدان به رئال مادرید نقش تهاجمی بنزما بیش از پیش شد. بار زیادی روی دوش ستاره فرانسوی افتاد ولی وی به خوبی توانست از پس این مهم برآید. زیدان در خصوص این ستاره مادرید می‌گوید: توانایی‌های کریم بیشتر از یک بازیکن شماره 9 است. او می‌تواند به مانند یک شماره 9 گلزنی کند و کارهای بیشتر انجام دهد.

اما در زمان مورینیو، این مربی پرتغالی از امانوئل آدبایور به عنوان کمک مهاجم بنزما استفاده کرد. این اتفاق برای آقای خاص جواب نداد و ستاره فرانسوی کاملا توانست او را کنار بزند و نقش او را کمرنگ کند. اکنون نیز بحث انتقال ارلینگ هالند مطرح شده ولی با توجه به درخشش فوق‌العاده بنزما این تصمیم کمی در تابستان کنونی بعید به نظر می‌رسد. 

*بارسلونا

در باشگاه بارسلونا مهاجمانی چون ویا، زلاتان و لوئیس سوارس آمدند. باشگاه آبی‌اناری وقتی بنزما راهی رئال مادرید شد، برای مهاجم کنار مسی، با 46 میلیون یورو و ارائه ساموئل اتوئو، زلاتان را به نیوکمپ آورد.

ستاره سوئدی تنها یک سال بیشتر دوام نیاورد و نتوانست با اندیشه‌های پپ گواردیولا کنار آید و به صورت قرضی راهی میلان شد. در این میان بارسلونا به دنبال دیوید ویا در والنسیا رفت و توانست با 40 میلیون یورو او را به نیوکمپ آورد. با مصدومیت شدید ویا بارسلونا الکسیس سانچس را با 26 میلیون یورو از اودینزه خریداری کرد.

در آخر نیز، لوئیس سوارس با 81 میلیون یورو از لیورپول به بارسلونا آمد. اکنون نیز با توجه به بالا رفتن سن ستاره اروگوئه‌ای تمام تلاش بارسلونا برای خریداری لائوتارو مارتینز است.

بارسلونا در این مدت مهاجم شماره 9 خود را مشخصا تغییر داده ولی پس از لوئیس سوارس به یک ثبات خوبی رسیده است. در حالی که رئال مادرید در 11 سال پیاپی با کریم بنزما در خط تهاجمی بازی کرد.

*اتلتیکومادرید : چرخ و فلکی در مهاجم گلزن

مهاجمان بسیاری در اتلتیکومادرید آمدند و رفتند. از دیگو فورلان و سرخیو آگوئرو گرفته تا رادامل فالکائو در سال 2011، دیگو کاستا در سال 2012 و دیوید ویا در سال 2014، همه در خط تهاجمی اتلتیکومادرید به عنوان شماره 9 بازی کردند.

اتلتیکومادرید به عنوان قهرمانی لالیگا رسید ولی مهاجم اصلی خود را می‌فروخت و مرتب عوض می‌کرد. آنتوان گریژمان، ماریو مانژوکیچ، فرناندو تورس، کوین گامیرو در خط تهاجمی اتلتیکومادرید به عنوان شماره 9 بازی کردند. اکنون این باشگاه با آلوارو موارتا خط تهاجمی خود را پُر کرده است.

*منچسترسیتی

منچسترسیتی نیز بازیکنان زیادی در خط تهاجمی خود خریداری کرد ولی هیچ کس به پای سرخیو آگوئرو نرسید.

آدبایور، بالوتلی، نگردو، ژکو و توس همه به منچسترسیتی آمدند ولی زیاد دوام نیاوردند و نتوانستند به مهاجم اصلی سیتی بدل شوند.

آگوئرو از سال 2011 وارد باشگاه منچسترسیتی شد و توانسته تاکنون در 370 بازی، 254 گل به ثمر رساند.

*بایرن مونیخ

وقتی بنزما در سال 2009 به رئال مادرید آمد، ماریو گومز در خط حمله بایرن مونیخ بازی می‌کرد. پس از آن ماریو مانژوکیچ از ولفسبورگ به مونیخ آمد ولی در سال 2015 زمانی که بایرن از دورتموند، رابرت لواندوفسکی را خریداری کرد همه چیز تغییر کرد.

ستاره لهستانی تمام رکوردها را جابه‌جا کرد و توانست به یکی از بهترین مهاجم‌های تاریخ باشگاه بایرن مونیخ در کنار گرد مولر بدل شود.

*پاری‌سن‌ژرمن

از سال 2009 مهاجمان پاریسی‌ها با گیوم اوئارو و پگی لوییندولا آغاز شد. این 2 مهاجم اصلاً نتوانستند در رده جهانی برای پاریس گلزنی کنند تا اینکه در سال 2011 کوین گامیرو به پاریس آمد و یک کیفیت واقعی را به سن ژرمن اضافه کرد.

پس از او نیز زلاتان و ادینسون کاوانی یک بازگشت باشکوهی برای پاریسی‌ها ساختند ولی اکنون این باشگاه باید ماموریت گلزنی خود را به مائورو ایکاردی، نیمار و ام‌باپه بسپارد.

اکنون ایکاردی وارد پاریس شده و توانسته جای خودش را تثبیت کند. باید دید ستاره آرژانتینی می‌تواند به یک مهاجم طولانی مدت در سن ژرمن بدل شود؟

*یوونتوس

یوونتوس در جانشین کردن الساندرو دل‌پیرو بسیار مشکل داشت. مارکو ووچینیچ آمد و ناامیدکننده ظاهر شد. کارلوس توز، فرناندو یورنته، مانژوکیچ، موراتا و هیگواین نیز آمدند ولی هیچکدام نتوانستند به یک مهاجم گلزن همیشگی برای یووه بدل شوند.

به نقل از مارکا، علت خرید رونالدو از سوی یوونتوس برای پیدا کردن یک مهاجم گلزن تمام عیار بود. رونالدو در این فصل 31 گل به ثمر رساند و توانست پس از ایموبیله به دومین گلزن سری‌آ بدل شود.

*لیورپول

سادیو مانه، محمد صلاح و روبرتو فیرمینو توانستند لیورپول را به قهرمانی لیگ برتر انگلیس برسانند. البته نقش آنان با دیگر مهاجمان 9 جهان متفاوت بود و شماره 9 کاذب به هر سه آنها داده شد. دیووک اوریگی نقش مهاجم 9 کلوپ را در این سال‌ها ایفا کرده ولی با سیستم مربی آلمانی مهاجم 9 نقشی متفاوت پیدا کرده است.

اما از سال 2009 که بنزما راهی رئال مادرید شد، مهاجم گلزن لیورپول فرناندو تورس بود، که موفق نیز ظاهر شد. پس از ستاره اسپانیایی، لوئیس سوارس، ماریو بالوتلی، اندی کرول نیز مهاجم 9 لیورپول لقب گرفتند.

*چلسی

دیدیه دروگبا مشخصاً مهمترین مهاجم چلسی در دهه اخیر است. یکی از بهترین شماره 9های فوتبال آفریقا درسال‌های فراوان برای چلسی گلزنی کرد و نقش یک مهاجم تمام عیار را بازی کرد.

فرناندو تورس نیز با سال 2011 به چلسی آمد ولی نتوانست درخشش‌های دوران لیورپول و اتلتیکومادرید را به ثبت رساند.

از بعد دروگبا، ستاره‌هایی چون موراتا، میچی بتشوایی، دیگو کاستا، اولیویه ژیرو، روملو لوکاکو و لویچ رمی به خط تهاجمی چلسی اضافه شدند ولی هیچکدام به اندازه دروگبا درخشان ظاهر شوند. دیگو کاستا در قهرمانی چلسی نقش اساسی داشت ولی نتوانست در این باشگاه خود را ماندگار کند.

به نظر می‌رسد تیمو ورنر برای بدل شدن به یک مهاجم تمام عیار چلسی وارد لندن شده است. ورنر که با گلزنی‌های متوالی در لایپزیگ به ستاره آینده آلمانی‌ها لقب گرفته این فصل با 47.5  میلیون پوند به چلسی آمده است.

تمام این تیم‌ها برای پیدا کردن مهاجم اصلی و شماره 9 خود تلاش بسیاری کردند و آزمون‌های زیادی را پشت سر گذاشتند. از رئال مادرید که 11 سال با کریم بنزما دوران خود را گذرانده تا یوونتوس که به دنبال مهاجم اصلی خود برای گلزنی می‌گردد.  بنزما، سوارس، لواندوفسکی، ورنر، ایکاردی، آگوئرو و رونالدو کدام‌ یک بهترین مهاجم شماره 9 جهان به شمار می‌روند؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول