اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

دخالت مجدد پامپئو در امور داخلی چین

وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در پیامی در توئیتر با مداخله در امور داخلی چین به تحولات اخیر در هنگ‌کنگ واکنش نشان داد.

دخالت مجدد پامپئو در امور داخلی چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در پیامی در توئیتر بار دیگر اقدام به مداخله در امور داخلی چین کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «ما به شدت نگران بازداشت چهار دانشجو در هنگ‌کنگ تحت قانون امنیت ملی جدید رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی حامی دموکراسی هستیم.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این پیام توئیتری نوشت: «پکن همچنان به نقض قول‌ها و تهی کردن خودمختاری هنگ‌کنگ می‌پردازد.»

پامپئو طی هفته‌های اخیر خصومت و دشمنی خود علیه چین را بیش از پیش علنی کرده و اخیرا خواستار ایجاد ائتلاف بین‌المللی جدید برای مقابله با چین شده است. (جزئیات بیشتر)

پامپئو هفته پیش طی سخنرانی در کتابخانه نیکسون در کالیفرنیا، گفت واشنگتن و متحدانش باید از «روش‌های قاطعانه و خلاقانه‌تری» برای فشار آوردن به حزب کمونیست چین جهت تغییر رفتار خود، استفاده کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز به اظهارات ضد چینی وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد و اقدامات او را به مورچه‌ای تشبیه کرد که قصد تکان دادن درختی را دارد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول