اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تصمیم پنتاگون برای استقرار موشکهای ابر فراصوت در اقیانوس هند و آرام

یک مقام ارشد پنتاگون از تلاش ارتش ایالات متحده برای استقرار موشکهای ابرفراصوت در اقیانوس آرام و هند برای مواجهه محتمل با چین و روسیه خبر داد.

تصمیم پنتاگون برای استقرار موشکهای ابر فراصوت در اقیانوس هند و آرام

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد پنتاگون اعلام کرد که ارتش آمریکا قصد استقرار موشکهای ابرفراصوت در منطقه اقیانوس هند و آرام دارد.

به نوشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» ژنرال «جیمز مک کانویل» از مقامات ارشد پنتاگون  (وزارت دفاع آمریکا) طی روزهای گذشته با اشاره به آماده شدن موشکهای برد بلند ابرفراصوت و استقرار در منطقه اقیانوس آرام و هند گفت: «میدانیم که به قدرت آتش دقیق با برد دور نیاز داریم. این اولویت شماره یک ماست و بنابراین در حال حاضر توانایی موشکهای ابر فراصوت را توسعه میدهیم ، ما در آزمایشها موفق بوده ایم و قصد داریم موشکهایی با برد متوسط داشته باشیم که میتوانند کشتیها را غرق کنند.»

این مقام ارشد پنتاگون درباره مکان استقرار این موشکهای جدی افزود، هدف ارتش ما غلبه بر هر گونه دشمن در هر درگیری احتمالی است و انتظار میرود این امر از طریق نوسازی کامل ارتش ایالات متحده امکان پذیر شود.

این در حالی است که آمریکا بارها نگرانی خود از رشد کمی وکیفی نیروی دریایی و هوایی چین را ابراز داشته است. اوائل سال جاری مقامات ارشد پنتاگون تایید کردند که در حال تلاش برای رسیدن به چین و روسیه در حوزه ساخت موشکهای ابرفراصوت هستند. چین سال 2019 در جریان یک رژه نظامی موشک میان برد «دانگ فنگ-17» که از نوع ابر فراصوت است را رونمایی کرد.

رئیس جمهور روسیه چندی قبل  از توانمندی کشورش برای مقابله با موشک‌های ابر فراصوت کشورهای متخاصم خبر داد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  در این زمینه گفت که کشورش در حال ساخت و توسعه تجهیزاتی برای مقابله با موشک‌های ابرفراصوت کشورهای دیگر است.

پوتین گفت: «در برهه‌ای که کشورهای مطرح جهان چنین جنگ افزارهایی دارند، ما هم به احتمال زیاد تجهیزاتی برای مقابله با موشک‌های ابر فراصوت خواهیم داشت.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول