اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مطالبه‌گری‌های داخلی نباید زمینهٔ سوءاستفاده دشمنان را فراهم کند

دادستان قزوین گفت: مطالبه‌گری در عرصه‌ها و موضوعات مختلف کشور خواستهٔ به‌حق جامعه است، اما مطالبه‌گری باید در چارچوب قانون باشد، زیرا اگر بر اساس موازین قانونی نباشد، دستاویز دشمنان قرار می‌گیرد و همان‌گونه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز تأکید داشتند قانون باید ملاک رفتار و کردار افراد باشد و اگر این‌گونه عمل شود، عدالت تحقق می‌یابد.

مطالبه‌گری‌های داخلی نباید زمینهٔ سوءاستفاده دشمنان را فراهم کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی در دیدار با سرهنگ علیرضا حیدری، فرمانده ناحیهٔ مقاومت بسیج امام‌حسن(ع) قزوین که در سالن جلسات این ناحیه برگزار شد، گفت: مجموعهٔ سپاه پاسداران یک نهاد کاملاً انقلابی است و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) بیان داشتند قوهٔ قضاییه باید صددرصد انقلابی باشد، از این رو انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن ویژگی و وجه مشترک سپاه و دستگاه قضایی است و از این حیث ما امروز خود را جدا از بسیج و سپاه نمی‌دانیم.

وی افزود: ارتباط دستگاه قضایی و مجموعهٔ سپاه خارج از مسائل و موضوعات اداری و سازمانی است و به نوعی بین این دو مجموعه یک ارتباط معنوی برقرار است، از این رو باید همهٔ تلاش خود را به‌کار بگیریم تا فارغ از مسائل و جنجال‌های سیاسی، حافظ ارزش‌های انقلاب و خون پاک شهدا باشیم.

دادستان قزوین در ادامه بیان کرد: طی ۴۰ سال گذشته دشمن جنگ‌ها و توطئه‌های گوناگونی را در عرصه‌های مختلف علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در پیش گرفته است و امروزه پس از ناامیدی در تمامی آن توطئه‌های خصمانه، جنگ اقتصادی را آغاز کرده و معیشت مردم را مورد هدف قرار داده‌ و باید عملکرد و تلاش همه به گونه‌ای باشد که از این پیچ تاریخی انقلاب عبور کنیم که قطعاً اگر چنین شود، دشمن دیگر حرفی برای گفتن ندارد و این توطئهٔ آنان نیز خنثی می‌شود.

قاسمی به تبلیغات سوء دشمن علیه دستاوردهای نظام اشاره نموده و تصریح کرد: دشمن سعی دارد با بهره‌گیری از فضای مجازی و تبلیغات گسترده، دستاوردهای نظام را خدشه‌دار کرده و آن‌ها را ناکارآمد جلوه دهد و به‌دنبال ایجاد شکاف بین ارکان نظام است تا از این طریق آن‌ها را در مقابل یک‌دیگر قرار دهد و با ایجاد تفرقه و نفاق در درون نظام به اهداف شوم خود دست یابد.

این مقام قضایی استان اذعان داشت: لازم است شرایطی فراهم شود تا جامعه از مسائل، موضوعات و جریانات کشور آگاه شود، زیرا عدم اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع موجب سوءاستفادهٔ دشمن می‌گردد و باعث می‌شود دشمن مسائل مختلف کشور را با اهداف شومی که دنبال می‌کند به اطلاع مردم برساند که این امر موجب یأس و ناامیدی در جامعه می‌شود.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی بر اساس قانون وظایف و تکالیف حساسی بر عهده دارد و خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌نماید و بدون کمک و هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها نمی‌تواند به نتایج مورد نظر جامعه و حاکمیت دست یابد و بی‌تردید موفقیت در هر یک از ارکان موفقیت نظام محسوب می‌شود، بنابراین همه باید با هدف اعتلای نظام تلاش و فعالیت کنیم.

قاسمی در ادامه عنوان کرد: امروزه مطالبه‌گری در عرصه‌ها و موضوعات مختلف کشور خواستهٔ به‌حق جامعه است، اما مطالبه‌گری باید در چارچوب قانون باشد، زیرا اگر بر اساس موازین قانونی نباشد، دستاویز دشمنان قرار می‌گیرد و همان‌گونه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز تأکید داشتند قانون باید ملاک رفتار و کردار افراد باشد و اگر این‌گونه عمل شود، عدالت تحقق می‌یابد.

این مسؤول افزود: آیت‌الله رئیسی از بدنهٔ قوهٔ قضاییه هستند و سال‌های متمادی در این قوه در مناصب مختلف مشغول فعالیت بوده و با مسائل و موضوعات دستگاه قضا آشنا هستند و با حضور ایشان در رأس قوه قضاییه، تحول محوری در این قوه تحت ۳ محور مبارزه با فساد و مفسد، پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه آغاز شده و تحقق این ۳ محور نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌ها، نهادها و آحاد جامعه است و به همین خاطر بهره‌گیری از توان و ظرفیت نیروهای انقلابی سپاه در راستای دستیابی به اهداف، بسیار اساسی و راه‌گشا خواهد بود.

دادستان قزوین یادآور شد: یکی از وظایف قانونی قوهٔ قضاییه احیاء حقوق عامه است، اما تحقق این مهم نیازمند مشارکت جمعی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همیشه یار واقعی دستگاه قضایی در راستای احیاء حقوق عامه است و حضور سپاه در بسیاری از حوزه‌ها به‌خصوص در بحران‌ها و حوادث، گره‌گشای مردم بوده و هست و با روحیهٔ انقلابی و جهادی، فراتر از وظایف خود به میدان آمده و یاری‌رسان مردم و دستگاه‌های دیگر است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما به حمایت و کمک سپاه نیازمندیم تا بتوانیم رسالت خود را در حوزهٔ پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی، احیاء حقوق عامه و دیگر موارد به‌نحو احسن انجام دهیم و بهترین نیرو برای دستیابی به اهداف موردنظر، نیروهای سپاه پاسداران و بسیج هستند و امیدواریم با هم‌افزایی و تعامل بیشتر در جهت اهداف عالی نظام و منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) گام‌هایی استوار برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول