اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف: با وزیر خارجه امارات توافق کردیم به گفت‌وگو بر مبنای ابتکار صلح هرمز ادامه دهیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره رایزنی ویدئویی با همتای اماراتی عنوان کرد: توافق کردیم که با توجه به چالش‌های سخت و انتخاب‌های سخت‌تری که منطقه با آن روبرو است، به گفت‌وگو بر مبنای ابتکار صلح هرمز ادامه دهیم.

ظریف: با وزیر خارجه امارات توافق کردیم به گفت‌وگو بر مبنای ابتکار صلح هرمز ادامه دهیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) پس از دیدار امروزش با رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه و همچنین گفت و گوی ویدئو کنفرانسی با همتای اماراتی در توئیت‌هایی به تشریح این رایزنی‌ها پرداخت.

وی پس از مذاکره ویدئویی با همتای اماراتی در توئیتی نوشت: «با آقای عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، گفت‌و‌گوی ویدئویی بسیار جدی، صریح و دوستانه‌ای داشتم و درباره کرونا و همچنین مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی رایزنی کردیم.»

وی افزود: «توافق کردیم که با توجه به چالش‌های سخت و انتخاب‌های سخت‌تری که منطقه با آن روبرو است، به گفت‌و‌گو بر مبنای ایده ابتکار صلح هرمز ادامه دهیم.»

 

 

ظریف همچنین پس از دیدار با مقام روس در تهران در توئیتی نوشت: «دیداری بسیار سازنده با لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه داشتم. این دیدار برای پیگیری گفت‌وگوهای مهمی که دو هفته پیش در مسکو با رهبران روسیه داشتم، برگزار شد.»

 

 

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار صبح امروز با رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه همچنین  با توجه به سطح همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف، به روز رسانی سند همکاری‌های بلندمدت دو کشور به سطح روابط راهبردی با توجه به همکاری‌های در حال حاضر دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه نیز انجام این سفر در شرایط همه گیری کرونا را ناشی از سطح روابط و موضوعات مهم مطرح در بین دو کشور برشمرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول