اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

سالانه 8300 تن خیار گلخانه‌ای در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از تولید سالانه ۸۳۰۰ تن خیار گلخانه ای در سطح واحدهای گلخانه ای استان خبر داد.

سالانه 8300 تن خیار گلخانه‌ای در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

عزیز امانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با بیان اینکه در ۷۷ واحد گلخانه‌ای در استان خیار تولید می‌شود، اظهار داشت: شهرستان ارومیه با تعداد ۳۴ واحد به مساحت ۷.۵ هکتار، بیشترین سطح زیر کشت خیار گلخانه‌ای در استان برخوردار است .

وی بیان کرد: عمده رقم کشت شده در این واحدها رقم ناگین است و در مجموع در حدود ۲۱ هکتار از مساحت واحد گلخانه‌ای استان خیار کشت شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: عمده شهرستان‌های تولید کننده خیار گلخانه‌ای به ترتیب ارومیه، نقده، بوکان، خوی و مهاباد هستند.

امانی تصریح کرد: ارائه تسهیلات با نرخ سود پایین برای احداث و توسعه گلخانه ها، قرار دادن بذور و کود یارانه دار در اختیار گلخانه داران و تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه گلخانه‌ها، از اقدامات مهم برای توسعه صنعت گلخانه استان است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی یادآور شد: در کنار فراهم بودن زمینه‌های صادرات و تولید در این استان صرفه جویی در مصرف آب و نهاده‌های کشاورزی، سالم سازی محیط کشت، دارا بودن کمیت و کیفیت بالای محصول در کنار کاهش هزینه‌های تولید و خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی براثر حوادث طبیعی از علل توجه بهره برداران و مسوولان به کشت‌های گلخانه‌ای است.

خاطرنشان می‌شود که کشت گلخانه‌ای به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه در اقتصاد آذربایجان‌غربی مطرح است و افزایش سهم آن در بخش کشاورزی توام با کاهش ۱۰ برابری مصرف آب و افزایش چندین برابری بوده که هر دوی این موارد، ارمغانی از سوی دولت تدبیر و امید برای رونق اقتصادی و راندمان بالای تولیدات کشاورزی در استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول