اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی کردستان مطالبه جدی مرزبانی است

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: بازگشایی بازارچه‌های موقت یکی از مطالبات مهم ما برای کمک به معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال در مرزهای استان است که ضروری است در این خصوص نیز چاره‌اندیشی شود.

بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی کردستان مطالبه جدی مرزبانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار علیرضا مرزبانی در دیدار با نمایندگان سقز و بانه و سروآباد و مریوان، اظهار داشت: مرزبانی استان کردستان در طول 227 کیلومتر از مرزهای استان با برخورداری از نیروی انسانی متدین، ولایتمدار، مردمی و با بهره‌گیری از دستاوردهای علمی و فنی در راستای تامین نظم و امنیت مرزها ایفای نقش می‌کند.

وی با اشاره به نقش مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تحقق عمران و آبادانی مرزها، افزود: امروز زیرساخت مرزهای استان کردستان دارای مشکلات فراوانی بوده که می‌طلبد نمایندگان با پیگیری بیش از پیش در جهت دریافت اعتبارات لازم در خصوص انسداد مرز، احداث جاده و هوشمندسازی مرزبانی تلاش کنند.

فرمانده مرزبانی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به استیفای حقوق مرزنشینان اشاره و تصریح کرد: بازگشایی بازارچه‌های موقت یکی از مطالبات مهم ما برای کمک به معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال در مرزهای استان است که ضروری است در این خصوص نیز چاره‌اندیشی شود.

 این مقام ارشد در مرزبانی کردستان به لزوم حضور میدانی نمایندگان مجلس در مرزها اشاره و اظهار داشت: مرزبانان با اقتدار توام با رافت اسلامی با هرگونه تجاوز مرزی مقابله می‌کنند و اجازه تردد غیرقانونی و قاچاق کالا را نخواهند داد که این مهم نیاز به انعکاس و اطلاع رسانی دارد.

سردار مرزبانی همچنین با بیان نقش مهم مرزنشینان در برقراری امنیت مرزها، خاطرنشان کرد: مرزبانی برای مشارکت مرزنشینان در تحقق امنیت پایدار، بهره‌گیری از خرد جمعی و استفاده از نظرات کارشناسانه و ظرفیت‌های نخبگان و کارشناسان درون‌سازمانی و برون‌سازمانی را همواره در دستور کار خود قرار دارد.

در ادامه این نشست، بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با تمجید از امنیت پایدار مرزهای استان و تقدیر از زحمات مرزبانان، گفت: امروز همه مدیون زحمات مرزبانان بوده و به وجود آنان افتخار می‌کنیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح هوشمندسازی در مرزبانی، بیان داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم در خانه ملت از این طرح حمایت کرده و تمام توان خود را برای جذب اعتبارات و اجرای هرچه سریع‌تر این طرح به کار می‌گیریم.

رحیمی همچنین نکاتی را در خصوص بحث کوله‌بری و حفظ کرامت مرزنشینان مطرح و عنوان داشت: کوله‌بری به شکل کنونی وجاهت و مشروعیت قانونی نداشته و طرح بازگشایی بازارچه‌های موقت با مدیریت جامع و کامل‌تری در حال شکل‌گیری است.

همچنین در این نشست، شیوا قاسمی نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ساماندهی مرزهای استان، اظهار داشت: مرزبانان با روحیه ایثارگری در بدترین شرایط زیستی و حداقل امکانات مشغول حراست از مرزها هستند و پیگیری مطالبات به حق آنان وظیفه ماست.

 وی با تاکید بر نهادینه‌سازی بحث اقتصاد و فرهنگ در مرزها، تاکید کرد: مردم ساکن در مناطق مرزی خود مرزبان هستند و مرزبانی نیز می‌تواند از این فرصت برای تامین امنیت مرزها نهایت بهره را ببرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول