اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

قلم حق‌مدار بر سر منافع مردم معامله نمی‌کند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه قلم حق‌مدار بر سر منافع مردم معامله نمی‌کند گفت: «قلم» باید از کانون‌های زر و زور و تزویر به دور باشد.

قلم حق‌مدار بر سر منافع مردم معامله نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی امشب و در نخستین روز از هفته خبرنگار و در تجدید میثاق خبرنگاران با آرمان‌های شهدا بر سر مزار شهدای گمنام پارک مردم اظهار کرد: قرآن کریم برخی از قلم‌ها را مستحق قسم خوردن دانسته است، قلم‌هایی که سطر به سطر و واژه به واژه‌ای که می‌نویسند ارزشمند هستند.

وی با بیان اینکه قلمی که قرآن از آن یاد می‌کند بر سر حق معامله‌ نمی‌کند و بر سر منافع مردم داد و ستدی انجام نمی‌دهد افزود: این قلم در فریاد زدن حق کوتاهی نمی‌کند، متعهد به اخلاق است و امیدآفرینی، نقد کردن و مطالبه‌گری را دنبال می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه «قلم» باید از کانون‌های زر و زور و تزویر به دور باشد تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، برای حرکت در مسیر اجرای عدالت است و خبرنگاران باید در این مسیر نقش خود را تعیین کنند و می‌توانند بسیار موثر باشند.

وی تأکید کرد: خبرنگاران صدای کسانی باشند که نمی‌توانند حرف خود را بزنند، مانند حاشیه‌نشینان و کم‌برخوردارانی که رسانه‌ای ندارند.

شعبانی با تأکید بر اینکه قلم‌هایی هستند که منافع مردم برای آنها مهم است و دغدغه فرهنگ دارند خاطرنشان کرد: قلم آزاد وقتی نقد می‌کند، منصفانه می‌نویسد و به جامعه امید می‌دهد و بر میزان اعتماد آن می‌افزاید چراکه امروز ما نیاز داریم که جامعه را امیدوار کنیم.

وی عملکرد رسانه‌های استان در فرهنگسازی برای مقابله با کرونا را قابل قبول خواند و گفت: رعایت موارد بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک نیاز به فرهنگسازی داشت که رسانه‌ها به خوبی از عهده آن برآمدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در پایان از همه دستگاه و متولیان خواست به وعده‌هایی که به رسانه‌ها دادند عمل کنند.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول