اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پیش‌بینی تولید ۲۸ هزار تن چای خشک در کشور

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه از روزهای اول برداشت برگ سبز چای تاکنون بیش از ۱۸ هزار تن چای خشک باکیفیت در استان‌های شمالی تولید شد، گفت: با توجه به رغبت چای‌کاران برای تولید چای پیش‌بینی می‌شود ۲۸ هزار تن چای خشک در کشور تولید شود.

پیش‌بینی تولید ۲۸ هزار تن چای خشک در کشور

حبیب جهانساز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چای استان‌های شمالی یکی از باکیفیت‌ترین چای‌ها در جهان محسوب می‌شود، اظهار کرد: آغاز برداشت برگ سبز چای از اول اردیبهشت در استان‌های شمالی آغازشده و در فصل تابستان هم با برداشت تابستانه ادامه پیدا می‌کند که سپس این برگ سبز چای به چای خشک تبدیل می‌شود.

وی با اشاره تولید چای خشک باکیفیت در استان‌های شمالی افزود: از روزهای اول برداشت برگ سبز چای تاکنون بیش از ۱۸ هزار تن چای خشک باکیفیت در استان‌های شمالی تولید شد.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر پیش‌بینی افزایش تولید برگ سبز چای در کشور گفت: این میزان چای خشک از بیش از ۸۰ هزار تن برگ سبز وای تولیدشده و بر اساس آمار و تا ۳۰ مهر ۱۰ هزار تن دیگر چای خشک تولیدشده و میزان چای تولیدشده به ۲۸ هزار تن خواهد رسید.

جهانساز با اذعان به اینکه چای‌کاران به دلیل حمایت دولت و اقدامات انجام‌شده رغبتشان در خصوص تولید چای با افزایش مواجه شده است، بیان کرد: امسال اقداماتی به‌مانند پرداخت وام به زراعی، توجه به صنعت چای، افزایش قیمت چای تضمینی و شرایط مناسب آب و هوایی سبب شد تا چای‌کاران برای تولید چای از خود رغبت زیادی نشان دهند.

وی گریزی به انواع چای خشک تولیدشده در استان‌های شمالی زد و افزود: ممتاز، شکسته، قلم، باروتی و خاک از رقم‌های مهم چای خشک تولیدی در کشور و استان‌های شمالی هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول