اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

پلارک: آماده کمک به توسعه حرم حضرت عباس(ع) هستیم+فیلم

عضو شورای سیاست‌گذاری ستاد بازسازی عتبات با اشاره به آمادگی ایران برای کمک به توسعه حرم عباس گفت: با موافقت عراق، طرح ایران برای توسعه حرم‌های کربلا اجرایی شد. البته این تصمیم به معنای آن نیست که ما اجراکننده طرح هم باشیم.

پلارک: آماده کمک به توسعه حرم حضرت عباس(ع) هستیم+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، چندی پیش خبری مبنی بر توسعه حرم حضرت عباس (ع) از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد که در آن به عملیاتی شدن طرح توسعه حرم حضرت عباس (ع) که از سوی ستاد بازساری عتبات پیشنهاد شده بود و همچنین فراهم شدن مقدمات آن اشاره شد. (اینجا بخوانید)

پس از آن آستان عباسی از عدم مشارکت ستاد بازسازی عتبات و ایرانیان در طرح توسعه حرم حضرت عباس (ع) خبر داد و در نامه‌ای نسبت به آن خبر اعتراض کرد.

 

 

بر همین اساس حسن پلارک، عضو شورای سیاست‌گذاری ستاد بازسازی عتبات در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه طرح توسعه حرمین شریفین در کربلا توسط ایرانیان طراحی شد، اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات برای طرح توسعه حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در کربلا طرح جامعی را طراحی کرد و در مسابقه وزارت بلدیه عراق، اجرای این طرح مورد موافقت قرار گرفت.

طراحی توسعه حرم‌های کربلا در ۸ فاز

وی با بیان اینکه طرح توسعه حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در مجموع در هشت فاز طراحی شده است، گفت: ۴ فاز آن مربوط به توسعه حرم امام حسین (ع) تا نیمه بین‌الحرمین و ۴ فاز دیگر نیز برای توسعه حرم حضرت عباس (ع) تا نیمه دیگر بین‌الحرمین است که تجمیع این دو منطقه زیبای زیارتی را شامل می‌شود.

یک فاز از توسعه حرم امام حسین (ع) به ایران سپرده شده است

پلارک با اشاره به اینکه طراحی توسعه حرم‌های کربلا به معنای آن نیست که ما اجرا کننده آن نیز باشیم، بلکه ما پیشنهاددهنده این طرح مصوب بودیم، خاطرنشان کرد: حرم سیدالشهدا (ع) طرح توسعه را آغاز کرده و در توافقی که با ما داشت، یک فاز از چهار فاز به ستاد بازسازی عتبات سپرده شد و پس از آن با نظارت مهندسان کشورمان، احداث صحن عقیله حضرت زینب (س) آغاز و همچنان در حال انجام است.

آمادگی ایران برای توسعه حرم حضرت عباس (ع)

رئیس سابق ستاد بازسازی عتبات به توسعه حرم حضرت عباس (ع) اشاره کرد و گفت: علی‌رغم وجود متخصصان و نیروهای توانمند در عراق که در اعتاب مقدسه و حرم حضرت عباس (ع) هم وجود دارد، بارها اعلام کرده‌ایم که آماده هستیم با نظر و اشراف آنها نیز داوطلبانه طرح توسعه حرم عباسی را آغاز کنیم که البته به دلیل عدم تقاضا و پیشنهادی از سوی عتبه عباسیه (ع)، تاکنون هیچ‌گونه فعالیتی در آنجا برای توسعه حرم حضرت عباس (ع) نداشته‌ایم.

پلارک از آمادگی ایران برای توسعه حرم حضرت عباس (ع) خبر داد و افزود: امیدواریم تولیت شرعی حرم حضرت عباس (ع) اعلام کند تا داوطلبانه همچون احداث صحن عقیله حضرت زینب (س) فعالیت کنیم. البته در سفر اخیر شاهد بودیم که تملک مقداری از زمین‌های اطراف حرم حضرت عباس (ع) انجام شده که امیدواریم توفیق داشته باشند زمین بیش‌تری را آزاد کنند.

تکنولوژی و ابزار فعالیت در عمق زمین را در اختیار حرم حضرت عباس (ع) قرار می‌دهیم

عضو شورای سیاست‌گذاری ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه تکنولوژی فعالیت در عمق زمین با وجود بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی در خاورمیانه در اختیار ایران است، گفت: در نصب فنی و کار در زمین به دلیل اینکه سطح آب‌های زیرزمینی در کربلا بالاست، تکنولوژی فعالیت در عمق بالا با وجود آب‌های زیرزمینی در اختیار ایران است و این آمادگی از طرف ما وجود دارد که هم تکنولوژی و هم ابزار را در اختیار آنها قرار دهیم تا در عمق ۹ متری زمین بتوانند کار کرده و از زمین حداکثر استفاده را داشته باشند. در غیر این صورت آنها باید این تجهیزات و کادر فنی را از آلمان بیاورند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول