اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نیروی انتظامی و رسانه

امروزه رسانه‌ها تاثیر غیرقابل انکاری بر هدایت افکار عمومی جامعه و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف دارند، از این رو هر گونه اقدام در حوزه‌های امنیتی و انتظامی، بدون بهره‌برداری از ظرفیت رسانه و نداشتن پیوست رسانه‌ای و فرهنگی، کارایی و اثربخشی حداکثری را ندارد.

نیروی انتظامی و رسانه

محسن نصرپور مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی در قالب یاداشتی به بررسی تاثیر نقش رسانه در فعالیت‌های نیروی انتظامی پرداخته است که در ادامه می‌خوانید: 

امروزه رسانه‌ها تاثیر غیرقابل انکاری بر هدایت افکار عمومی جامعه و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف دارند، به ویژه در حوزه اجتماعی نقش رسانه در ایجاد و ثبات امنیت روانی و اجتماعی جامعه بسیار مهم و موثر است، از این رو هر گونه اقدام در حوزه‌های امنیتی و انتظامی، بدون بهره‌برداری از ظرفیت رسانه و نداشتن پیوست رسانه‌ای و فرهنگی، کارایی و اثربخشی حداکثری را نخواهد داشت که برای ارتقای این موضوع، رسانه و پلیس در قالب فعالیت مشترک می‌توانند در مسیر ارتقای امنیت و قانون‌مداری، پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها و از طرفی ایجاد آرامش در جامعه نقش برجسته و اساسی داشته باشند.

تعامل بیشتر اصحاب رسانه به ویژه صدا وسیما  با نیروی انتظامی، می‌تواند چهره پرتلاش و فعال نیروی انتظامی را  برجسته و شایسته نشان دهد و رسانه به عنوان آیینه‌ای، خدمات و تلاش‌های نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف از جمله انتظامی امنیتی فرهنگی و اجتماعی را انعکاس دهد و از طرفی رسانه به عنوان پل ارتباطی مردم با نیروی انتظامی، با نگاه آسیب‌شناسی در رفع مشکلات و نارسایی‌ها، همکار پلیس و نیروی انتظامی باشد. 

روز گذشته حضور فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی در قرارگاه رسانه‌ای این استان موجب گفت‌وگو درباره دغدغه‌های متقابل حوزه انتظامی و رسانه شد.

تعامل بین نیروی انتظامی و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی و مردم مثلث امنیت و سلامت جامعه است

 موضوعات مورد همکاری اصحاب رسانه خصوصا صدا و سیما و نیروی انتظامی: 

1- تبیین و آموزش و ارتقای دانش انتظامی، حفاظتی و امنیتی مردم و فرهنگ‌سازی و جامعه‌پذیری آنها

2- تلاش در کاهش جرم و جنایت مختلف در ابعاد فردی و اجتماعی 

3- تقویت اعتماد عمومی و ارتقای سطح همکاری های مردمی با مجموعه پلیس 

4- ترویج و رعایت حقوق شهروندی و ارتقای فرهنگ انضباط اجتماعی و اثرگذاری بر رفتار اجتماعی و احترام به قانون 

5-  تقویت و تحقق هر چه بیشتر سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری 

6- تقویت امید و ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی 

7- پیشگیری و کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به‌ ویژه در مشهد مقدس و حاشیه شهر که طبق آمار ، در شأن پایتخت معنوی ایران اسلامی نیست.  

8-  امنیت اجتماعی و آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی موثر در این بخش 

9- پیشگیری و مقابله با ناآرامی‌های اجتماعی و سیاسی احتمالی که با تحریک عوامل استکبار جهانی و  دشمنان ملت ایران  صورت می‌گیرد. 

10- اطلاع‌رسانی و آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های ترافیکی و راهنمایی و رانندگی

11- آگاه‌سازی و حساس‌سازی مردم نسبت به رعایت مسائل انتظامی و حفاظتی و ایمنی در بخش‌های مختلف همچون : حفاظت از اموال و منازل در مقابل سارقان، نگهداری از کودکان، ضرورت رعایت قوانین و پیشگیری )  

12- حوزه مرزنشینان و اطلاع‌رسانی لازم در موضوعات مربوطه 

13- آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه قاچاق کالا و ارز 

14- پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ وتلاش برای همراهی و جلب افکار عمومی در حمایت از اقدامات ناجا در مبارز با موادمخدر - و همچنین افزایش فعالیت‌های پیشگیرانه و آگاهی بخش رسانه‌ای با هدف کاهش جمعیت مصرف‌کنندگان مواد مخدر 

15- پیشگیری و اقدام موثر و هدفمند در حوزه‌های مشروبات الکی، سلاح‌های غیرمجاز و موارد دیگر

16- سالم‌سازی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و معرفی آسیب‌ها و مسائل آن و مبارز با جعل و کلاهبرداری و مشکلات اخلاقی و امنیتی اینترنتی 

17- بیان آسیب‌ها و همکاری لازم در حوزه زیارت و زائرین و مسائل گردشگران داخلی و خارجی

18- حوزه مهم اتباع خارجی مجاز و همچنین وجود اتباع غیر مجاز در استان و آسیب‌های آن

 البته یکی از جذاب‌ترین و موثرترین قالب‌های ارائه محتوا و پیام به ویژه برای مخاطبان کودک و نوجوان که در فرهنگ‌سازی و جامعه‌پذیری با موضوع ماموریت‌های  ناجا بسیار مهم بوده، ساختار انیمیشن است که صدا و سیمای خراسان رضوی ظرفیت و امکان تولیدات انیمیشن را در موضوعات مشترک با نیروی انتظامی دارد.

پیشنهاد می‌شود مجموعه صدا وسیما و نیروی انتظامی با بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌ها و امکانات موجود با تعامل و همکاری هر چه بیشتر و همکاری‌های فیمابین  یتوانند نسبت به تولید آثار در قالب‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی به ویژه آثار نمایشی ( فیلم و سریال ) اقدام کنند.

انتهای پیام/ 70031
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول