اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نقش بی‌بدیل کمک‌های مردمی در ساخت مساجد در هرمزگان

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تجلیل از نقش بی‌بدیل کمک‌های مردمی در ساخت مساجد در هرمزگان، اظهار کرد: نیاز امروز ما ساماندهی و بررسی مطالعاتی در خصوص هزینه‌ها و ظرفیت‌های موجود جهت کمک به تمامی مساجد سطح شهر بندرعباس است.

نقش بی‌بدیل کمک‌های مردمی در ساخت مساجد در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی مساجد استان هرمزگان، ظرفیت‌ها و مشارکت‌های مردمی را راهگشای ساخت و بازسازی مساجد بیان کرد و عنوان داشت: شهرداری و شورای شهر مصوبه‌هایی را در زمینه کمک به بازسازی و ساخت و ساز مساجد دارند اما نباید از ظرفیت های مردمی غافل شویم. 

وی افزود: سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان برای این مسأله هزینه شده است و شهرداران  مناطق مختلف در راستای این مصوبه کمک‌هایی را به مساجد سطح شهر داشتند. 

به گفته نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، نیاز امروز ما ساماندهی و بررسی مطالعاتی در خصوص هزینه‌ها و ظرفیت‌های موجود جهت کمک به تمامی مساجد سطح شهر بندرعباس است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: بسیاری ازمساجد دارای مستقلات و موقوفه هستند و می‌توانند هزینه‌های مورد نیاز خود را تأمین کنند و ما باید برای مساجدی که مستقلات و موقوفه ندارند، برنامه‌ریزی مدونی جهت ایجاد درآمد پایدار داشته باشیم. 

وی اضافه کرد: متصدیان مساجد افرادی هستند که با علاقه و برای رضای خدا مشغول‌ این امر مهم هستند و ما باید بتوانیم در روند مجوزدهی‌های لازم جهت ساخت و ساز مساعدت لازم را انجام دهیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود. 

امام جمعه بندرعباس با بیان این که ما باید جایگاه ستاد ساماندهی مساجد را به گونه‌ای تثبیت کنیم که اگر مصوبه‌ای در خصوص مساجد صورت گرفت به عنوان فصل الخطاب و سند بالادستی توسط سازمان ها لازم الاجرا باشد، تأکید کرد: در خصوص ساماندهی امامان جماعت نیز ما نیاز به یک سازوکار مشخص برای ساماندهی و مهارت افزایی امامان جماعت داریم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده همچنین گفت: یکی از مشکلاتی که امروز مساجد ما را درگیر خود کرده است نبود امامان جماعتی است که از توانایی مدیریت لازم جهت ساماندهی امورات برخوردار باشند. ما یک بار و برای همیشه نیاز به یک ساماندهی جامع داریم به گونه‌ای که بتوانیم تمامی ائمه جماعت را ساماندهی و مورد ارزیابی قرار دهیم. 

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول