اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خیریه‌ها افراد تحت پوشش را توانمند کنند/تجهیز بزرگ‌ترین مدرسه اوتیسم غرب آسیا توسط خیرین گیلانی دست‌های مهربان

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه در کشور بنیادهای خیریه زیادی وجود دارد که در هر استان نیز نمایندگی ایجاد کرده است، گفت: توانمندسازی افراد تحت پوشش یکی از اقداماتی است که توسط بنیادها در حال انجام است که افراد تحت پوشش را برای تولید صنایع‌دستی و غیره تشویق می‌کنند.

خیریه‌ها افراد تحت پوشش را توانمند کنند/تجهیز بزرگ‌ترین مدرسه اوتیسم غرب آسیا توسط خیرین گیلانی دست‌های مهربان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیر شعبه گیلان بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ خانواده ایتام و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان این استان هستند، اظهار کرد: خیرین بازوان توانمند بنیاد نیکوکاری جهت حمایت از افراد تحت پوشش و زنان سرپرست خانوار هستند که هر خیر به میزان مشخصی خیرات می‌کند. 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه افزود: در ایام نوروز پویشی بانام سین امسال سلامتی توسط این بنیاد با همکاری خیرین انجام شد که اقلام بهداشتی و ضروری تهیه و بین خانواده‌های تحت پوشش بنیاد توزیع شد.

رضا خیرخواه با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های خانواده‌های کم برخوردار معضل درآوردن نان بود که با توجه به شیوع کرونا این معضل بیشتر نیز شده بود، تصریح کرد: پویشی در این زمینه بانام کرونان توسط بنیاد آغاز به کارکرد که علاوه بر تأمین اقلام بهداشتی برای افراد تحت پوشش، به همه ۲۰۰ خانوار تحت پوشش بنیاد سبد حمایتی نیز تهیه و توزیع کرده است.

مدیر شعبه گیلان بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان با بیان اینکه در شهریورماه نیز کمپین مداد نارنجی انجام می‌شود، گفت: تهیه پک لوازم‌التحریر برای دانش آموزان با همکاری خیرین از اهداف این طرح است تا دانش آموزان نیازمند مشکلی در این زمینه برای ادامه تحصیل نداشته باشند و از خیرین درخواست می‌شود تا در این زمینه نیز همکاری کنند.

وی با اشاره به تجهیز بزرگ‌ترین مدرسه اوتیسم در منطقه غرب آسیا از اول مردادماه سال جاری در اصفهان بیان کرد: این مدرسه در سال ۹۶ احداث‌شده و اکنون حامیان گیلانی به همراه حامیان ۱۲ شعبه دیگر دست‌های مهربان در کل کشور در قالب کمپین بزرگ صدای اوتیسم، در حال تجهیز این مدرسه برای بهره‌برداری کودکان اوتیسم هستند.

توانمندسازی افراد تحت پوشش توسط خیریه‌ها و مؤسسات

عضو شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه افراد زیادی به دلائل مختلفی نیاز به حمایت دارند، اظهار کرد: در طی چند سال گذشته موسسه‌ها و بنیادهای خیریه زیادی در قالب‌های مختلف در کشور و استان در حال فعالیت هستند که به افراد نیازمند، زنان سرپرست خانوار و زنان بی‌سرپرست و غیره را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

محمدحسن عاقل منش با بیان اینکه در کشور بنیادهای خیریه زیادی وجود دارد که در هر استان نیز نمایندگی ایجاد کرده است، گفت: توانمندسازی افراد تحت پوشش یکی از اقداماتی است که توسط بنیادها در حال انجام است که افراد تحت پوشش را برای تولید صنایع‌دستی و غیره تشویق می‌کنند.

وی با بیان اینکه بنیادهای خیریه می‌توانند افراد تحت پوشش توانمند را تقویت و منجر به ایجاد اشتغال برای آن‌ها شود، افزود: خیرین نیز در این راستا در کنار موسسه‌های خیریه و بنیادها به نیازمندان کمک می‌کنند و بنیادها حلقه واسط خیریه و نیازمندان می‌باشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول