اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در تعطیلات رخ‌ می‌دهد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس گفت: آتش‌سوزی سریال دنباله‌داری است که امسال بیش‌ از پیش شاهد بروز آن در نقاط مختلف استان فارس بوده‌ایم.

۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در تعطیلات رخ‌ می‌دهد

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، آتش‌سوزی‌ پدیده شومی است که بسیاری از منابع طبیعی و پوشش گیاهی استان را تحت تاثیر قرار داده و در کنار آن، جان تعدادی از مردم را نیز گرفته است. در این میان در کنار دلایلی چون بارندگی‌ و رشد علوفه‌های مرتعی و گیاهان یک‌ساله که احتمال وقوع حریق را افزایش می‌دهند، خطاهای انسانی و بی‌مبالاتی عده‌ای نیز بر افزایش میزان آتش‌سوزی‌ها دامن زده است. به گونه‌ای که به گفته مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس، ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در روزهای پنج‌شنبه و جمعه رخ می‌دهد.

حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شهرستان‌های فارس در شیراز با اشاره به اینکه امسال به دلیل افزایش تعداد آتش‌سوزی‌، سال بسیار بدی را تا به امروز تجربه کرده‌ایم، اظهار کرد: بارندگی‌ امسال منجر به رشد علوفه‌های مرتعی و گیاهان یک‌ساله و افزایش رویش‌های طبیعی، سبب شد پتانسیل ایجاد حریق در مناطق افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در روزهای پنج‌شنبه و جمعه گزارش شده است، افزود: این امر نشان می‌دهد که گردشگران به‌عنوان عامل انسانی نسبت به موارد طبیعی، بیشتر ایجاد حریق می‌کنند و عده‌ای با بی‌احتیاطی، اقدام به روشن کردن آتش در طبیعت کرده و آن را فدای درست کردن کباب و از خاموش شدن آن هم مطمئن نمی‌شوند که همین امر عامل بسیاری از آتش‌سوزی‌هایی بوده که ما این روزها شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس تأکید کرد: از مردم تقاضا دارم از روشن کردن آتش در طبیعت بپرهیزند و در صورت روشن کردن، نسبت به خاموشی کامل آن اطمینان حاصل کنند.

ظهرابی با اشاره به اینکه در موضع اطفای حریق در سطح کشور و استان، شاهد تلفات جانی بوده‌ایم، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۷ نفر در سطح کشور و یک نفر در استان فارس در موضع اطفای حریق جان خود را از دست داده‌اند که این اتفاقات ناگوار در گرو بی‌مبالاتی و بی‌احتیاطی عده‌ای بوده که آتش‌ به‌ جان طبیعت می‌اندازند.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای آگاه‌سازی مردم و مشارکت آن‌ها در پیشگیری از این معضل، از ایجاد کار‌گروهی جهت تهیه دستورالعملی مبنی بر نحوه مشارکت مردم در رعایت نکات ایمنی، آموزش و اطلاع‌رسانی خبر داد و تصریح کرد: در این راستا اینفوگرافی را در شبکه مجازی نیز پیگیری کرده‌ و تلاش می‌کنیم از طریق آموزش و جلب مشارکت مردم از این نوع آتش‌سوزی‌ها جلوگیری کرده‌ و آن‌ها را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول