اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پروژه ای در چاروسا که سر از ناکجا آباد درآورد

پروژه ای در چاروسا که باید 400 هکتار زمین کشاورزی را سیراب کند سر از ناکجا آباد درآورده است.

پروژه ای در چاروسا که سر از ناکجا آباد درآورد

خبرگزاری فارس چاروسا،سیدحسن آرمند- پروژه دره خواجه از پروژه های نام آشنا در بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه است، پروژه ای که سالها از بهره‌برداری آن می گذرد و روزی امید کشاورزان و آبیاری بیش از 400 هکتار زمین کشاورزی بود پس از افتتاح این پروژه در سال 92 کار تعطیل و هیچ نقشی در آباد کردن زمین‌های کشاورزی نداشت.

در تاریخ اول مرداد خبری از سوی خبرگزاری فارس در خصوص این پروژه درج شد تا  مسوولان اجرایی و نظارتی از وضعیت آن اطلاع پیدا کنند.

پس از آن مسئوولان آب منطقه ای استان نسبت به این خبر واکنش نشان دادند و در خصوص درج این خبر توپ را در زمین جهاد کشاورزی انداختند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آب منطقه ای دستگاه مسوول ساخت این پروژه بود تصریح کرد: پس از افتتاح این پروژه با نامه نگاری و ثبت اسناد این پروژه که کار تکمیل و بهره برداری آن به عهده آب منطقه ای بود از آب منطقه ای به جهاد کشاورزی واگذار شد و تمامی اختیارات آن از آب منطقه ای به جهاد کشاورزی واگذار گردید.

وی افزود: اینکه پس از افتتاح پروژه چه اتفاقاتی به وجود آمد یا چه کسانی کم کاری کردند ما دخالت نمی کنیم اما این پروژه را ما از سال 92 تحویل جهاد کشاورزی دادیم و باید آنها مدیریت می کردند تا مشکلات کشاورزان آن منطقه برطرف شود.

فرهادی نقش رسانه در بیان مشکلات مردم را ارزنده بیان کرد و گفت: امیدواریم با کمک و تلاش این پروژه احیاء شود تا بتوان مشکلات کشاورزان آن منطقه که بیش از 400 هکتار زمین را تحت پوشش قرار می‌دهد برطرف شود.

پس از درج این خبر از سوی آب منطقه ای استان شاهد واکنش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  بودیم که در این خصوص گفت: طرح دره خواجه از ابتدا از طرح‌های امور آب بود و قرار بر این بود که امور آب آن را تکمیل کنند و تحویل جهاد کشاورزی دهند اما اواخر طرح یکی از خطوط پروژه توسط ما انجام گرفت تا پروژه افتتاح شود و امروز هم ما آماده هستیم تا با کمک امور آب پروژه را تکمیل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: تامین و انتقال آب با امور آب منطقه ای بود و از موقع شروع پروژه تاکنون از ریزکاری پروژه اطلاع دارم و اداره امور آب پروژه را تحویل ما نداده و به هیچ ثبت اسنادی نرفتیم و آمادگی داریم پروژه را تحویل دهند تا ما مدیریت را به عهده بگیریم و مردم چاروسا از آن استفاده کنند.

حالا وضعیت این پروژه که از سال 83 تا سال 92 با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 750 میلیون تومان که با تورم امروز مبلغی بالغ بر 10 میلیارد تومان می باشد وضعیت آن به ناکجا آباد ختم شده و مشخص نیست چه کسی برای آب رسانی به زمین های کشاورزی 400 هکتاری باید اقدام کند.

این جاست که باید نقش نهادهای نظارتی را شاهد باشیم و سکوت آنها در استان جایز نیست و امیدواریم بازرسی، دادستانی و دیوان محاسبات ورود کنند و نگذارند چنین پروژه ای با بی‌توجهی و سهل‌انگاری و بی‌مسوولیتی به نابودی ختم شود.

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول