اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تلاش اتریش برای تسهیل همکاری با جمهوری اسلامی ایران

رایزن بازرگانی سفارت اتریش گفت: مناسبت‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش ایجاد می‌شود.

تلاش اتریش برای تسهیل همکاری با جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کریستوف گراب‌مایر در نشست سفیر اتریش با فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکلات ناشی از ویروس کرونا بر اقتصاد اتریش سایه افکنده و ایام خوبی را پشت سر نمی‌گذاریم گفت: متاسفانه تلاش‌های ایالات متحده برای جلوگیری از تجارت با ایران تاثیرگذار بوده البته به این معنا نیست که خودمان را به آنچه پیش آمده واگذار کنیم بلکه باید برای مقابله با محدودیتی که آمریکا برای تجارت با ایران ایجاد کرده تلاش بیشتری کنیم.

رایزن بازرگانی سفارت اتریش گفت: شرایط کنونی اینگونه است که مورد به مورد برای تسهیل همکاری با ایران راه‌حل پیدا کنیم چرا که نمی‌شود از یک راه‌حل برای همه زمینه‌ها استفاده کرد.

وی عنوان کرد: از مسوولان و روسای اتاق بازرگانی درخواست دارم فرصت‌ها و حوزه‌های مورد علاقه شرکت‌ها را معرفی کنند.

گراب‌مایر تصریح کرد: از همه حوزه‌های اقتصادی و مجموعه‌های علاقمند به همکاری با طرف اتریشی می‌خواهم که ارتباط را با ما برقرار کند تا بتوانیم شرکا و  شرکت‌های بالقوه را برای گفت‌وگوی دقیق و ارتباطی دقیق‌تر پیدا کنیم و به پیش برویم.

وی با اشاره به ایجاد ارتباط نزدیک و تنگاتنگ تحقیقاتی و علمی که در آینده با بنگاه‌ها اقتصادی اعتقاد داریم در این مقطعه زمانی همکاری نزدیک و تنگاتم تحقیقاتی و علمی با بنگاه‌های اقتصادی ایجاد می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی کردیم که  مناسبت‌های اقتصادی میان ایران و اتریش ایجاد کنیم و موسسات را برای رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهیم.

در ادامه سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت:به دنبال ایجاد جاده اقتصادی دو طرفه میان اتریش و ایران هستیم تا هم از ظرفیت شرکت‌های اتریشی بهره‌ ببریم و هم زمینه صادرات کالاهای استان فراهم شود.

این مسوول عنوان کرد: از رایزن اقتصادی اتریش انتظار داریم با شناسایی توانمندی‌های شرکت‌های اتریشی زمینه سرمایه‌گذاری آنها در استان فراهم شود.

انتهای پیام/82024/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول