اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقامات آلمان تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونایی را محکوم کردند

مقامات آلمان ضمن انتقاد از تظاهرات علیه محدویت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا، درخصوص آغاز موج دوم این بیماری هشدار دادند.

مقامات آلمان تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونایی را محکوم کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سیاست‌مداران آلمانی ضمن محکوم کردن تظاهرات علیه محدودیت‌های اعمال شده جهت مهار ویروس کرونا، درخصوص اوج گرفتن مجدد شیوع این بیماری در آلمان هشدار دادند.

به نوشته نشریه «پولیتیکو»، «مارکوس سودر» رئیس دولت منطقه‌ای «باواریا» و یکی از گزینه‌های احتمالی جانشینی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در پیامی توئیتری نوشت: «باید انتظار داشته باشیم که ویروس کرونا با تمام قوا برگردد. درخصوص افزایش شمار مبتلایان در آلمان بسیار نگرانم. باید کاملاً هوشیار بود و به همین دلیل است که اکنون زمان کاهش محدودیت‌ها یا بی‌احتیاطی نیست».

«ساسکیا اسکِن»، از رهبران یکی از ائتلاف‌های حامی مرکل نیز با اشاره به اعتراضات روز شنبه بیان داشت: «هزاران فرد مبتلا به "کووید حماقت" بدون ماسک و حفظ فاصله، خود را به‌عنوان موج دوم کرونا مورد ستایش و تحسین قرار دادند».

اسکن افزود:‌ «این‌ها نه‌تنها سلامت ما را به‌ خطر می‌اندازند بلکه موفقیت ما در برابر این همه‌گیری جهانی، احیای اقتصاد و آموزش و جامعه را  نیز به‌ خطر می‌اندازند».

«ینس اسپان» وزیر بهداشت آلمان نیز در این باره گفت: «بله اعتراضات باید در دوران کرونا امکان‌پذیر باشند اما نه به این شکل. رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری و زدن ماسک برای محافظت از همه ما هستند».

به گفته پلیس آلمان، حدود ۲۰ هزار نفر در تظاهرات روز شنبه در مخالفت با محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با ویروس کرونا شرکت کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های آلمانی، افراد شرکت کننده در این تظاهرات، ویروس کرونا را «بزرگ‌ترین تئوری توطئه» توصیف کرده و نام این تجمع بزرگ را «پایان همه‌گیری جهانی-روز آزادی» گذاشتند.

«مایکل مولر» شهردار برلین با رد فرضیات این معترضان که معتقدند درخصوص شیوع ویروس کرونا به آن‌ها دروغ گفته‌اند، متذکر شد که هنوز درمان قطعی و واکسنی برای این بیماری ساخته نشده و عدم استفاده از ماسک سلامت دیگران را به مخاطره می‌اندازد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «دویچه وله»، در پی مداخله پلیس در این تظاهرات و مجبور کردن معترضان به حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، ۴۵ مأمور زخمی شدند که 3 نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری شده‌اند.

ویدئو‌های منتشر شده از این تظاهرات نشان می‌دهند افرادی که این اعترضات را از روی سکو‌ها سازماندهی می‌کردند توسط مأموران پلیس به زور از صحنه خارج شده و مردم دیگر نیز فریاد می‌کشیدند. 

مأموران نیز بعد از آن از بلندگوهایی برای متفرق کردن معترضین استفاده کردند. بعد از آنکه برخی از تظاهرکنندگان از دستور پلیس برای ترک محل سرپیچی کردند، مأموران نیز چندین نفر را بازداشت کردند.

ویدئو‌های دیگر نیز نشان می‌دهند که برخی از معترضان توسط پلیس با تجهیزات ضدشورش به بیرون از صحنه اعتراضات منتقل شده‌اند (جزئیات بیشتر).

از زمان آغاز همه‌ گیری جهانی ویروس کرونا، دولت آلمان به خاطر تلاش موفقش در کنترل شیوع این بیماری مورد تحسین دیگر کشورها قرار گرفته است.

با این حال طی هفته‌های اخیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان روندی افزایشی را شاهد بوده که نگرانی مقامات این کشور را به‌دنبال داشته است.

تا کنون بیش از ۲۱۱ هزار نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲۲۶ نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول