اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عروسی‌هایی که کادر درمان را فرسوده کرده‌اند/ 30 درصد مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر کادر درمان دچار فرسایش جسمی و روحی شده‌اند. به هر حال قریب به 6 ماه است که آنها درگیر بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها هستند و به این بیماران خدمات می‌دهند.

عروسی‌هایی که کادر درمان را فرسوده کرده‌اند/ 30 درصد مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت گفت: در شرایط فعلی روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان خیلی بهبود پیدا کرده است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت 78 درصد بود. متأسفانه در اوایل خرداد این عدد به حدود 22 درصد رسید.

 وی با بیان اینکه با ابلاغ مصوبه اجباری شدن ماسک در اماکن عمومی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مردم به‌خوبی این دستورالعمل را اجرا کردند، افزود: اگر بخواهم با آمار سخن بگویم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود 40 درصد در اواخر خرداد افزایش یافت و بعد از آنکه استفاده از ماسک اجباری شد این عدد در اواسط تیر ماه به 52 درصد رسید و الان یعنی 10 مرداد ماه این عدد در اماکن عمومی به 72 درصد، در ادارات دولتی به 84 درصد و در حمل و نقل عمومی به 71 درصد افزایش یافته است.

ازدست دادن بهترین سرمایه‌های ملی

رئیسی در ادامه با اشاره به خستگی و فرسودگی بیش از حد کادر درمان و تداوم چنین وضعیتی اظهار کرد: واقعیت این است روزانه ما ده‌ها نفر از هموطنان‌مان را از دست می‌دهیم و متأسفانه روزی نیست که آگهی ترحیمی نبینیم که چند تن از همکاران ما در حوزه‌های بهداشت، پرستاری، پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص به‌خاطر مقابله با کرونا در بیمارستان‌ها و ویزیت بیماران کرونایی جان‌شان را از دست ندهند.

معاون وزیر علوم افزود: گاهی اینها افرادی هستند که بیش از 30 سال درس خوانده‌اند و حداقل 15 سال تجربه کسب کرده‌اند و می‌توانند به‌عنوان سرمایه اجتماعی سال‌ها در خدمت مردم باشند اما به‌خاطر کرونا جان‌شان را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کادر درمان دچار فرسایش جسمی و روحی شده‌اند. به هر حال قریب به 6 ماه است که آنها درگیر بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها هستند و به این بیماران خدمات می‌دهند. زمانی این تأسف بیشتر می‌شود که می‌بینیم اغلب بیمارانی که وارد بیمارستان می‌شوند به‌خاطر چند ساعت حضور در یک میهمانی، عروسی، تجمع  و یا به‌خاطر مسافرت دسته جمعی مبتلا شده‌اند و اینها همان بیمارانی هستند که وارد بیمارستان‌ها می‌شوند.

رئیسی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم مثل سال‌های گذشته میهمانی برگزار کنیم یا به مسافرت برویم. حتماً نیاز است روش‌مان را عوض کنیم. باید در نظر بگیریم اگر در یک جمعی قرار می‌گیریم ممکن است به‌دلیل ناقلان بی‌علامت خودمان هم آلوده شویم یا حتی خود ما دیگران را آلوده کنیم. سرریز همه این مبتلایان به بیمارستان‌ها وارد می‌شود و همکاران ما شبانه‌روزی در حال فعالیتند و واقعاً خسته شده‌اند.

معاون بهداشت با بیان اینکه روی سخن من با آن 20 تا 30 درصد افرادی است که بی‌مبادلاتی می‌کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند، تصریح کرد: اینها همان افرادی هستند که علاوه‌بر خودشان به خانواده‌شان نیز آسیب می‌زنند و کادر درمان را متأثر کرده‌اند.

رئیسی در ادامه گفت: برای تجدید قوای کادر درمان راه‌حل ما این است که اولاً با سازمان برنامه و بودجه کشور هماهنگ شده و حدود 7 هزار نیرو در آینده نزدیک استخدام کنیم. این استخدامی‌ها نیروهای تازه نفس را به مراکز درمان اضافه می‌کند. از طرفی برای پرداخت مطالبات معوقه پرسنل درمان تصمیمات خوبی گرفته شده است که کمک‌کننده خواهد بود. با این حال بزرگترین کمک برای کادر بهداشت و درمان کشور این است که ورودی بیمارستان‌ها کم شود و زمانی این اتفاق می‌افتد که مردم به جد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
 وی همچنین درباره حرف‌های اخیر رئیس جمهوری مبنی بر اعمال مجازات و تنبیه متخلفانی که پروتکل‌های بهداشتی را نادیده می‌گیرند، می‌گوید: همه جای دنیا برای افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و به عبارتی قانون‌شکنی می‌کنند جریمه‌های سنگینی را اعمال کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول