اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بررسی 450 تخلف حوزه علوم پزشکی 4 ماه گذشته در مازندران / هنوز پرونده‌ تخلف شربت کرونا به تعزیرات حکومتی ارسال نشد

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی چهار ماهه اخیر ۴۵۰ فقره پرونده در اختیار تعزیرات حکومتی مازندران قرار داده شد، گفت: هنوز شکایتی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با شربت کرونا دریافت نکردیم.

بررسی 450 تخلف  حوزه علوم پزشکی 4 ماه گذشته در مازندران / هنوز پرونده‌ تخلف شربت کرونا به تعزیرات حکومتی  ارسال نشد

یدالله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مبنی بر دریافت شکایت نسبت به گران‌فروشی درباره شربت کرونا، با طرح این موضوع که اگر شربت کرونا وجود دارد به ما هم اعلام کنید بخریم، اظهار کرد: شکایتی در این ارتباط دریافت نکردیم.

وی با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی چهار ماهه اخیر ۴۵۰ فقره پرونده در اختیار تعزیرات حکومتی مازندران قرار داده شد، تصریح کرد: ۴۴۱ پرونده مختومه شده و ارزش ریالی این پرونده‌ها نزدیک به ۲ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران در ارتباط با ادعا تولید شربت کرونا، خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد که تولید این شربت مورد تایید قرار نگرفته است، به دلیل غیرقانونی بودن این شربت بحث کیفری در این ارتباط مطرح است که باید در محاکم قضایی پرونده مورد بررسی قرار گیرد و بحث گران‌فروشی که مربوط به تعزیرات است.

وی در پاسخ به این سوال با توجه به اینکه این شربت غیرقانونی و بدون مجوز در اختیار عامه قرار گرفته آیا مصداق گران‌فروشی هم می‌شود، افزود: دو مورد در ارتباط با این شربت مطرح است، اولا که تولیدکنندگان آن مرتکب جرم شدند و در سیستم قضایی باید رسیدگی شود و دیگری بحث قیمت است که اگر شربت اثر را نداشته باشد کل مبلغ گران‌فروشی تلقی می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران ادامه داد: با توجه به اینکه اساسا این شربت بنا به اظهارات متولیان دانشگاه علوم پزشکی مجوز تولید نداشته موضوع جرم تلقی شده و  اگر پرونده به سازمان ما ارسال شود ما موضوع را به محاکم قضایی ارجاع می‌دهیم.

به گزارش فارس؛ پیش از این محمدرضا شیران معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عده‌ای از فراد شربت گیاهی ادعای برای درمان کرونا را با قیمت ۴۰ میلیون ریال به خانواده‌های کرونایی فروختند.

وی  اضافه کرد: پرونده این متخلفان ابتدا به سازمان نظام پزشکی استان و سپس تعزیرات حکومتی برای برخورد قانونی نسبت به فروش این داروهای غیرقانونی ارسال می شود.

پیش از این رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران از دریافت نامه شکایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در هیأت بدوی نظام پزشکی مازندران خبر داده است.( اینجا بخوانید)

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول