اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان حائز رتبه برتر کشوری شد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: آموزش مجازی این دانشگاه رتبه برتر را در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور کسب کرد.

آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان حائز رتبه برتر کشوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا نقدی ظهر امروز در جلسه با فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان که در دانشگاه فنی حرفه استان سمنان برگزار شد، از اجرای موفق سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، رتبه برتر کشور را در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور کسب کرد و این دانشگاه آمادگی میزبانی سمینارها و وبینارهای استانی و کشوری را داراست.

وی گفت: جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بالغ بر ۱۴۰ هزار دانشجو در تمام استان‌های کشور و در ۱۷۶ دانشکده با ۲۵ هزار عضو هیأت علمی و استاد است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان افزود: این دانشگاه با داشتن بیش از چهار هزار دانشجو و چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

نقدی گفت: این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان کشور فراهم کند.

وی آمار اشتغال دانش‌آموختگان این دانشگاه را بیش از ۶۳ درصد دانست و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی فعالیت دارد که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد و چون ۶۰ درصد دروس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشجو در کنار درس تئوری، مهارت انجام کار را نیز به‌خوبی فرا می‌گیرد.

نقدی با اشاره به کمبودهای این دانشگاه در ساختمان‌های آموزشی گفت: مساعدت لازم در خصوص اختصاص بودجه و رفع نیازهای این مرکز صورت پذیرد تا در راستای شکوفایی هر چه بیشتر و توسعه مطلوب این دانشگاه گام برداشته و بتوانیم نقش کلیدی خود را در حوزه اشتغال به نحوی شایسته انجام دهیم.

وی با بیان این‌که طرح جامع آموزش کارکنان در حوزه‌های فنی و مهارتی توسط استانداری سمنان ارائه و به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شود، افزود: آموزش مهارتی اقتصادی‌ترین نوع آموزش است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول