اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه توافق فروش نفت بین شبه‌نظامیان کُرد سوری و آمریکا را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه با محکوم کردن قرارداد شبه‌نظامیان کُرد سوری با آمریکا برای غارت نفت سوریه، گفت این منابع نفتی متعلق به تمام مردم این کشور است.

ترکیه توافق فروش نفت بین شبه‌نظامیان کُرد سوری و آمریکا را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، توافق شبه‌نظامیان کُرد سوری موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با یک شرکت نفتی آمریکایی برای فروش نفت سوریه به این کشور، با واکنش ترکیه مواجه شد.

به نوشته روزنامه «دیلی‌صاباح»، وزارت خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این قرارداد، گفت اقدام شبه‌نظامیان کُرد سوری، هدف آنها برای تجزیه سوریه و تصرف منابع طبیعی آن را آشکار کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما از اینکه آمریکا از این اقدام حمایت کرده، متاسف هستیم؛ اقدامی که قوانین بین‌المللی، تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه را در نظر نگرفته و ابعاد حمایت از تروریسم را دارد».

آنکارا با بیان اینکه منابع طبیعی سوریه، متعلق به مردم این کشور است، تاکید کرد: «این وضعیت که ذیل هیچ شرایطی نمی‌تواند قانونی باشد، هرگز مورد قبول واقع نخواهد شد».

روز جمعه بود که «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی فاش کرد که «مظلوم عبدی» فرمانده قسد توافقی را به یک شرکت نفت آمریکایی برای نوسازی میدان‌های نفتی در شمال شرق سوریه امضا کرده است.

این اقدام شبه‌نظامیان کُرد سوری با واکنش شدید وزارت خارجه سوریه مواجه شد که آن را «سرقت نفت سوریه» با نظارت و حمایت دولت آمریکا خواند. (جزئیات بیشتر)

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز از این توافق استقبال کرده و گفته، توافق مذکور بیشتر از چیزی که انتظار می‌رفته، زمان برده است.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول