اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد مهیای سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اتریشی است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سفر شما مقدمه‌ای برای مراودات، ارتباطات و مبادلات بیشتر این استان با کشور اتریش است و ما در این خصوص آمادگی کامل برای هرگونه همکاری را داریم.

کهگیلویه و بویراحمد مهیای سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اتریشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سفیر کشور اتریش در سفر دو روزه با هدف مراودات و گفت‌وگو برای تبادلات، همکاری و تحکیم روابط تجاری و بازرگانی با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار خطاب به استفان شُلتس گفت: شما منطقه‌ای را انتخاب و به  آن سفر کردید که به پایتخت طبیعت ایران نام گرفته و در جنوب غرب کشور به سرزمین چهار فصل معروف است.

حسین کلانتری افزود: در این استان مناطقی داریم که همزمان در منطقه‌ای دما ۵۰ درجه سانتی‌گراد و در منطقه‌ای دیگر کمتر از ۳۰ درجه است به همین دلیل استان چهار فصل قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه این استان با دارا بودن ظرفیت‌های فوق العاده و بکر جای پیشرفت و توسعه زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد گفت: در رژیم پهلوی به توسعه این استان توجه نشده بود و با تلاش مردم و جمهوری اسلامی گام‌های بلندی برای توسعه زیرساخت‌ها برداشته شده است و اکنون مهیای هرگونه سرمایه‌گذاری است.

استاندار به ذخایر خدادادی فراوان مانند نفت و گاز در گچساران، اماکن گردشگری تاریخی مثل بلاد شاپور در کهگیلویه، آبشار و چشمه‌زارها و رودخانه‌های جوشان و خروشان به خصوص در شهرستان دنا اشاره کرد و یادآور شد: سی‌سخت برای شما و کشور اتریش به واسطه وجود یک زوج اتریشی ساکن در آن شناخته شده است و آلبوم خوبی است که به یادآوری خاطرات دوستی از گذشته می‌پردازد.

کلانتری گفت: این استان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالایی در بخش گیاهان دارویی و احداث واحدهای تولید فرآوری در این خصوص و مناطق گردشگری طبیعی و تاریخی و مهمتر از همه مردم مهمان نواز، بلند همت و سخت کوش دارد.

استاندار به دلبستگی بالای مردم این استان به نظام مقدس جمهوری اسلامی، حکومت و به اراده و عشق و علاقه وافر آنها برای توسعه و پیشرفت همه جانبه اشاره کرد و افزود: این استان چهره‌های مطرحی به لحاظ علوم پزشکی و دانشگاهی به دنیا معرفی کرده است که پرفسور ملک حسینی معروف به پدر پیوند کبد، یکی از آنهاست.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مردم این استان بسیار صمیمی و صبور و اما سخت کوش هستند و لذا به همین خاطر است که فشارها و تهدیدهای آمریکا را تحمل می کنند تا اهداف آنها را به شکست مبدل سازند.

وی خاطرنشان کرد: مرم این استان در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله با صدام نزدیک به ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب و کشورشان کردند یعنی با تمام توان و تا پای جان ایستادگی کردند.مردم ما آنجا که پای صلح، دوستی، صمیمیت و همکاری در کار باشد با آغوش باز استقبال می کنند و سند آن زوج خوشبخت اتریشی ساکن در شهرستان دنا است که سال‌ها مردم ما مانند کسان خود از آنها مراقبت کرده و مورد احترام هستند.

کلانتری گفت: سفر شما مقدمه‌ای برای مراودات، ارتباطات و مبادلات بیشتر این استان با کشور اتریش است و ما در این خصوص آمادگی کامل برای هرگونه همکاری را داریم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما با سیاست‌ها و همکاری دولت اتریش آگاه هستیم و سفر شما را به این استان به فال نیک می‌گیریم و از حضور فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شما به خوبی استقبال می‌کنیم.

وی گفت: ظرفیت های مد نظر و  قابل استفاده تجاری شما در استان ما فراوان است و می تواند تبادلات را رقم زند، ما شرایط سخت تحریم ها را با استقامت و پایداری طی کردیم. مردم ما بر این باورند و اطمینان دارند که شکست آمریکا در مقابل اراده ایرانی‌ها حتمی است.

استاندار عنوان کرد: دولت‌ها در موقع سختی باید خود را نشان دهند چون سختی‌ها می گذرند و همانطوریکه با استقامت و پایداری جنگ هشت ساله هم با شکست دشمن خاتمه یافت و امروز نسبت به گذشته کشور ما در شرایط بسیار بالایی قرار گرفته است.

استاندار گفت: فعالان اقتصادی ما در این استان هم در عرصه بین‌المللی حضور دارند و  در ارتباط با فعالیت های اقتصادی، بازرگانی و تجاری با کشور اتریش به خوبی استقبال می‌کنند.

کلانتری اظهار امیدواری کرد: در سفرهای بعدی شاهد اقدامات عملی در حوزه سرمایه گذاری، رونق تجاری و بازرگانی این استان با فعالان بخش اقتصادی کشور اتریش باشیم.  

سفیر اتریش هم در این دیدار گفت: کشورهای ایران و اتریش دوستان قدیمی هستند به طوریکه از ۷۰۰ رابطه ۵۰۰ سال رابطه تنگاتنگ و ۱۵۰ سال هم روابط خوب و کامل با هم داشته‌اند، لذا کشورهای کمی در اروپا خواهید یافت که چنین پیشینه ارتباط و همکاری دوستی با ایران داشته باشند.

وی افزود: در این سفر معلوم خواهد شد که چه کاری و تا چه اندازه‌ای می توانیم در استان کهگیلویه وبویراحمد انجام دهیم، ما می خواهیم از فرصتی که ایجاد شده است استفاده کنیم و از زمان حال تا پایان کووید- ۱۹ و تا پایان محاصره ناعادلانه اقتصادی، برای ۲ کشور ظرفیت ها و فعالیت های تجاری ایجاد کرد.

سفیر اتریش گفت: در این سفر می‌خواهیم به اتفاق مسئولان تحلیل لازم برای بسترسازی وارد شدن در کارها و فعالیت های اقتصادی و تجاری انجام گیرد و گام‌های لازم برداشته شود.
سفیر اتریش افزود: اطمینان می دهم که بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاری اتریش بسیار علاقمند به همکاری با شما هستند و نمونه آن ۲۵۰ شرکتی است که با برنامه ریزی به عمل آمده به زودی وارد تهران خواهند شد.

وی گفت: ما نمی خواهیم گفتگوها در حد صحبت باشد بلکه برنامه داریم نمایندگانی تجاری در ماه نوامبر به ایران بیایند و موضوعات تجاری، بازرگانی و سرمایه‌گذاری را بررسی کنند.

شلتس اعلام کرد: کشور اتریش خودش را شریک ایران می داند به خصوص در بحث کارگاه های کوچک و متوسط چرا که ۹۷ درصد شرکت های تولیدی در اتریش واحدهای تولیدی کوچک و متوسط هستند.

وی در رابطه با تحریم‌ها هم گفت: ملت بزرگی هستید و ملت‌های دیگر اگر جای شما بودند در مقابل تحریم کم می‌آوردند اما شما با مقاومت چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌اید.

انتهای پیام/82024
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول