اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

دیابتی‌ها جزو گروه پرخطر ابتلا به کرونا/ توصیه‌های کرونایی برای افراد مبتلا به دیابت

افراد مبتلا به دیابت جزو گروه خطر ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند که از کنترل مطلوب قندخون برخوردار نبوده شانس ابتلا به این ویروس در آنها زیاد است و باید به قند خون خود توجه داشته باشند.

دیابتی‌ها جزو گروه پرخطر ابتلا به کرونا/ توصیه‌های کرونایی برای افراد مبتلا به دیابت

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایرنا گفت‌وگویی با اسدالله رجب، رئیس انجمن دیابت ایران انجام داده است که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید. 

- افراد مبتلا به دیابت جزو گروه خطر ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند که از کنترل مطلوب قندخون برخوردار نبوده شانس ابتلا به این ویروس در آن‌ها زیاد است و باید به قند خون خود توجه داشته باشند.

- افراد مبتلا به دیابت مانند سایر افراد جامعه باید به دستورات و توصیه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی توجه کرده و آن‌ها را انجام بدهند و کاهش تردد عمومی و ماندن در منزل به عنوان پیشگیری به این بیماران توصیه می‌شود.

- در شرایط کنونی دیابتی‌ها همچون سایر افراد باید به تغذیه ایمن و سالم بیش از پیش توجه کنند و رعایت اصول تغذیه سالم بسیار کمک کننده است که الزاما لازم نیست مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های دارویی را جزو آن دانست.

- داشتن تحرک جسمی منوط به حضور در باشگاه‌های ورزشی نیست، در منزل هم می‌توان با نرمش‌های سبک و کششی به این مهم دست یافت و بعد از هر وعده غذایی حداقل ۱۵ دقیقه در منزل راه بروید. این کار به پیشگیری از چاقی و اضافه وزن نیز کمک می‌کند.

- سعی کنید دورهمی خانوادگی را با انجام بازهای فکری به محفلی شادی بخش تبدیل کنید؛ به‌خصوص کتاب‌ها و جزوه‌هایی که زمینه‌های مختلف دیابت را می‌شناسانند و به رشد آگاهی کمک می‌کنند.

- امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی و حفظ روحیه، با کمک هم از این دوران سخت، با شکیبایی عبور کنیم.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول