اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پورتلند طی یک ماه شاهد 63 مورد تیراندازی و 15 مورد قتل بوده است

گزارش‌هایی حاکی از آن است که تنها در ماه ژوئیه، شهر پورتلند آمریکا شاهد 63 مورد تیر‌اندازی و 15 مورد قتل و آدمکشی بوده است.

پورتلند طی یک ماه شاهد 63 مورد تیراندازی و 15 مورد قتل بوده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس شهر پورتلند آمریکا گزارش داده که تنها در ماه ژوئیه، ۱۵ مورد قتل و آدمکشی در این شهر صورت گرفته است. 

به نوشته وبگاه خبری «نیوزمکس»، این تعداد بعد از سال ۱۹۸۰ در آمریکا، بیشترین آمار قتل و آدمکشی ظرف یک ماه را نشان می‌دهد. 

بر اساس گزارش مقامات ایالت اورگن، در شهر پورتلند که در دو ماه گذشته شاهد اعتراضات خشونت‌آمیزی بوده، طی همین بازه زمانی ۶۳ مورد تیر‌اندازی نیز صورت گرفته است.   

در میان این کشته‌شدگان دو قربانی وجود دارند که در حین عزاداری برای دیگر قربانیان کشته شده‌اند. 

این آمار در حالی از سوی پلیس شهر پورتلند، منتشر شده که این شهر آمریکایی شاهد شصت و ششمین شب از اعترضات مردمی علیه خشونت پلیس و نژادپرستی بوده است.

گزارشی دیگر حاکی از آن است که در سه ماه گذشته، آمار تیر‌اندازی‌ها نیز در پورتلند بالا بوده است. پلیس در ماه‌های مه، ژوئن و ژوئیه به ۱۶۷ مورد گزارش تیر‌اندازی پاسخ داده است. 

این در حالی است که این تعداد در سال گذشته طی همین بازه زمانی ۹۶ مورد گزارش شده است. 

بسیاری از شهرهای آمریکایی از جمله سیاتل، پورتلند و دیگر شهر‌ها بعد از قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» به دست یک مأمور سفید پوست، از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) صحنه اعتراضات گسترده بوده‌اند.

در این میان، اعتراضات شهر پورتلند، به دلیل حضور نیروهای پلیس فدرال و درگیری و خشونت میان معترضان و این نیرو‌ها، جزو مهمترین اخبار رسانه‌ها بوده‌ است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول