اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

داروسازان دیارمیرزا تولید داروی ضدکرونا را آغاز کردند

پس از شیوع کرونا و همه‌گیری جهانی آن دانشمندان و شرکت‌های دارویی در دنیا به دنبال ساخت داروی ضدویروس کرونا بودند که اکنون رمدسیویر توسط شرکت دارویی سبحان انکولوژی وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در شهرک صنعتی رشت تولید می‌شود.

داروسازان دیارمیرزا تولید داروی ضدکرونا را آغاز کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، از روزهای اول شیوع کرونا در کشور که هرروز به آمار کشته‌ها و افراد بستری‌شده در بیمارستان به علت ویروس کرونا در حال افزایش بود گروه‌های مختلفی در سراسر دنیا کار خود را برای شروع ساخت واکسن ویروس کرونا آغاز کردند.

در جمهوری اسلامی ایران هم دانشمندان بیکار ننشسته و گروه‌های دارویی و شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی فعالیت خود را برای آغاز واکسن و داروی ضدویروس کرونا شروع کردند تا مردم ایران از شر این ویروس منحوس نجات پیدا کنند.

در شرایطی که اکثر کارشناسان حوزه بهداشت، مردم را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات تشویق می‌کنند، ساخت واکسن بسیار حائز اهمیت است که از چند ماه گذشته موردتوجه کادر درمانی کشور قرارگرفته است

یکی از این گروه‌های دارویی که خط تولید خود را برای ساخت داروی ضد کرونا ویروس شروع کرد گروه دارویی سبحان انکولوژی وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است که با تلاش شبانه‌روزی در حال ساخت داروی ضدویروس کرونا در شهر صنعتی رشت هستند.

به گفته مدیرعامل گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خط تولید در شرکت سبحان انکولوژی چند وقتی است که فعالیت خود را برای تولید داروی‌ ضد کرونا ویروس آغاز کرده و به موفقیت‌هایی رسیده است.

بنا بر اعلام دکتر برندگی یکی از داروهای مؤثر ضدویروس کرونا رمدسیویر است که در شرکت سبحان انکولوژی طبق استانداردهای جهانی تولید می‌شود.

آن‌طور که مدیرعامل شرکت سبحان انکولوژی می‌گوید تولیدات دارویی ضد کرونا تولیدشده در این شرکت‌به‌شرکت‌های لبنان، سوریه عراق و افغانستان هم صادر می‌شود.

وی می‌گوید یکی از اهدافِ مدیران این شرکت توجه به شعار سال یعنی جهش تولید بوده و در شرایطی که تمامی دنیا درگیر پاندمی و همه‌گیری کرونا هستند این شرکت دارو ضد کرونا را ساخته و به بازار عرضه می‌کند.

به گزارش فارس، داروی ضدویروس کرونا رمدسیویر که توسط شرکت دارویی سبحان انکولوژی تولید می‌شود پیش‌ازاین این دارو را ایران و هند  به‌صورت مشترک تولید می‌کردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول