اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کرونا سه برابر بحران مالی 2009 به صنعت گردشگری جهان آسیب زده است

سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد شیوع ویروس کرونا سه برابر بیشتر نسبت به بحران مالی سال 2009 به صنعت گردشگری جهان آسیب زده است.

کرونا سه برابر بحران مالی 2009 به صنعت گردشگری جهان آسیب زده است

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد پیش از آنکه کشورهای جهان روند کاهش محدودیت های کرونایی را آغاز کنند شیوع ویروس کرونا بیش از 330 میلیارد دلار به صنعت گردشگری جهان آسیب زد.

در 5ماهه  نخست سال جاری تعداد گردشگران جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خاطر اعمال محدودیت های اجتماعی و اقتصادی در راستای کنترل شیوع کرونا 56 درصد سقوط کرد.
در ماه می به تنهایی تعداد گردشگران بین المللی نسبت به ماه می سال 2019 معادل 98 درصد کاهش یافت.

سازمان جهانی گردشگری زیر نظر سازمان ملل، در آخرین گزارش خود می گوید کاهش 300 میلیون نفر گردشگران بین المللی به معنی از دست رفتن بیش از 320 میلیارد دلار درآمد صنعت گردشگری بین المللی است که سه برابر ضرری است که درطول بحران بزرگ اقتصادی سال 2009 به این صنعت وارد شد.

این سازمان می گوید منطقه آسیا و اقیانوسیه که زودتر از دیگر کشورها شاهد شیوع ویروس کرونا بود بیشترین آسیب را دیده و بین ماه های ژانویه تا می 60 درصد گردشگران خود را از دست داد.

اروپا هم دراین مدت 58 درصد کاهش تعداد گردشگران خارجی را تجربه کرد و این رقم برای خاورمیانه و دو قاره آمریکا و آفریقا به ترتیب 51 و 47 درصد بود.

ضراب پلولیکاشویلی، دبیرکل سازمان گردشگری جهانی، می گوید چنین سقوط سنگینی در تعداد گردشگران در حوزه بین الملل می تواند تهدید جدی برای زندگی میلیون ها نفر در جهان باشد.

وی تاکید کرد آمارهای اخیر کاملا نشاندهنده اهمیت از سرگیری هر چه سریع تر گردشگری در جهان پس از ایمن شدن شرایط است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول