اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مخالفت «الحراک الثوری» در جنوب یمن با توافق ریاض

گروه موسوم به «الحراک الثوری لتحریر و استقلال الجنوب»(جنبش انقلابی برای آزادسازی و استقلال جنوب یمن) مخالفت خود با توافقنامه ریاض امضا شده بین دولت هادی و گروه متحد امارات را اعلام کرد.

مخالفت «الحراک الثوری» در جنوب یمن با توافق ریاض

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن باعوم» رئیس شورای الحراک الثوری بر مخالفت خود با توافقنامه ریاض تأکید کرد.

باعوم در این پیام صوتی که توسط فرزندش در فیس‌بوک منتشر شد، گفت: « ما با هر گونه توافقنامه یا طرحی که  خواسته‌های ساکنان جنوب در تشکیل دولت مستقل را برآورده نسازد، مخالفیم»

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، وی اشاره کرد که به تمامی رهبران این جنبش در استان‌های جنوبی برای تشدید اقدامات انقلابی و تشکیل کمیته‌هایی جهت ارتباط با مراکز فرماندهی نظامی و آکادمیک که معتقد به آزادسازی و استقلال هستند، دستوراتی صادر کردیم.

وی تصریح کرد که این اقدامات برای ایجاد اتحاد در برابر کسانی است که حقوق جنوب یمن را نقض می‌کنند. اشاره او به «المجلس الانتقالی»(شورای انتقالی جنوب یمن) تحت حمایت امارات است.

موضع الحراک الثوری در خصوص توافقنامه ریاض با توجه به نفوذ سیاسی این گروه در دو استان عدن و حضرموت، فرصت اجرای این توافقنامه را پیچیده‌تر می‌سازد.

گروه مذکور به داشتن مواضع مخالف علیه عربستان و امارات معروف است و تا کنون بارها خواستار خروج ائتلاف سعودی به عنوان «اشغالگر» از استان‌های جنوبی یمن شده است.

هفته گذشته، دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب با سازوکار جدیدی که عربستان سعودی برای اجرای توافق ریاض ارائه داد، موافقت کردند و رئیس‌جمهور دولت مستعفی «معین عبدالملک» را مأمور به تشکیل کابینه دولت جدید کرد.

توافق ریاض در نوامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) میان شورای انتقالی و دولت مستعفی امضا شد اما هر بار با تجدید درگیری‌های نظامی اجرایی نشد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول