اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ترسیم نقشه راه فراکسیون «گام دوم» مجلس/شورای مرکزی 20 نفره و کمیته‌های 7 گانه شکل می‌گیرد

رئیس فراکسیون «گام دوم» مجلس گفت:‌ هیات‌رئیسه فراکسیون مصوب کرد که علاوه بر شکل‌گیری شورای مرکزی 20 نفره برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت مجموعه‌های داخلی مجلس، دیداری با رئیس قوه قضائیه و دغدغه‌مندان بیانیه گام دوم صورت گیرد.

ترسیم نقشه راه فراکسیون «گام دوم» مجلس/شورای مرکزی 20 نفره و کمیته‌های 7 گانه شکل می‌گیرد

محسن زنگنه رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست صبح امروز (دوشنبه 13 مرداد) این فراکسیون اظهار داشت: در این نشست درباره برنامه‌ها و اهداف فراکسیون گام دوم انقلاب در طول فعالیت مجلس یازدهم با اعضای هیأت رئیسه این فراکسیون بحث و تبادل نظر کردیم. 

** نباید درگیر انباشت قوانین شویم

وی افزود: اعضای هیأت رئیسه فراکسیون گام دوم تأکید داشتند که چون مجالس در دوره‌های قبل و در دوره فعلی که دو ماه از فعالیت آن می‌گذرد، آسیبی متوجه این مجالس است، مبنی بر اینکه نباید در مسائل روز و نیازهای جاری جامعه گرفتار شویم، چرا که ممکن است این کار از افق، چشم‌انداز و آرمان‌های مدنظر فاصله گرفته و از آن غفلت کنیم. 

رئیس فراکسیون گام دوم تصریح کرد: به همین دلیل است که ممکن است در طول دوره چهار ساله مجلس چندصد طرح توسط نمایندگان به کمیسیون‌های تخصصی و یا صحن علنی ارائه شود که ممکن است با انباشتی از قوانین مواجه شویم، ولی حل مسائل آنگونه که انتظار است را شاهد نیستیم. 

** فراکسیون روز محور نیست

زنگنه گفت: این ایراد وجود دارد که معمولاً طرح‌ها و لوایح و قوانین ناظر به مسائل روز و واقعیت‌های جاری جامعه است. 

وی گفت: رسالتی که فراکسیون گام دوم در مرحله اول دارد آن است که نگاه آرمانی که مقام معظم رهبری در گام دوم ترسیم کردند را لایه‌های مختلف تقنینی مجلس ساری و جاری کنیم.

رئیس فراکسیون گام دوم افزود: در نشست صبح امروز مصوب شد که ان‌شاءالله جلسه‌ای یک تا دو روزه به صورت مفصل با حضور اعضای هیأت رئیسه و سایر اعضای فراکسیون برگزار کنیم که نقشه راه این فراکسیون را تدوین کنیم که هم مسائل روز مدنظر این فراکسیون باشد و هم اینکه در مجلس از آرمان ها و افقی کلانی که در گام دوم ترسیم شده غافل نشویم که این موضوع مهمترین مسئولیت گام دوم در طول چهارساله فعالیت مجلس یازدهم است. 

** فراکسیون گام دوم به دنبال استفاده از تعاملات درونی قوه مقننه

زنگنه اظهار داشت: تلاش داریم تا تعاملات درونی قوه مقننه مانند استفاده از ظرفیت مرکز پژوهش‌های مجلس، کمیسیون‌های تخصصی، دیوان محاسبات، فراکسیون‌ها و ... استفاده کرده و فراکسیون گام دوم نقش خود را در ارتباط با این مراکز روشن کند. 

وی ادامه داد: همچنین در نشست امروز مصوب شد برای آنکه از نظرات کارشناسی و دغدغه‌مندان گام دوم انقلاب اسلامی جلساتی را در چندهفته آینده با آنها داشته باشیم که می توانم به مجموعه‌های درونی قوه مقننه مانند مرکز پژوهش‌های مجلس، ریاست مجلس، دیوان محاسبات و همچنین جلساتی را با ریاست قوه قضائیه، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، قرارگاه قرب بقیه‌الله، سپاه پاسداران و برخی از اساتیدی که به صورت ویژه با نگاه آرمانی به بیانیه گام دوم نگریسته‌اند مانند آیت الله میرباقری و برخی دیگر از روحانیون قم داشته باشیم و به همین دلیل قرار است دیدارهایی را در این راستا داشته باشیم. 

وی درباره هدف از این دیدارها گفت: بنا داریم تا فراکسیون و اهداف آن را برای این افراد تشریح کرده و هم نقطه‌نظرات این دوستان را دریافت کرده و جهت تدوین نقشه راه چهارساله از آن استفاده کنیم. 

** شورای مرکزی 20 نفره شکل می‌گیرد

رئیس فراکسیون گام دوم گفت: براساس قانون داخلی مجلس، هیأت رئیسه فراکسیون‌ها باید 5 نفر باشد که رئیس، نایب رئیس، دو دبیر و سخنگو است، اما چون فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی ظرفیت بیشتری دارد، در جلسه صبح امروز هیأت رئیسه این فراکسیون مصوب شد که شورای مرکزی بیست نفره‌ای از سوی هیأت رئیسه و از میان اعضای این فراکسیون انتخاب شود که البته اولویت با جوانان است. 

وی گفت: معتقدیم که باید در کنار جوانان، مدیران و نمایندگان ادوار هم باشند و قرار است ترکیب 20 نفره‌ای را که انگیزه لازم را داشته و نگاه و افق‌شان براساس گام دوم انقلاب است را انتخاب کرده و این شورا عملاً حوزه اجرا را در فراکسیون و مجلس برعهده خواهند گرفت. 

** جایگاه ویژه فراکسیون گام دوم بین مردم مسئولیت‌مان را سنگین‌تر می‌کند

زنگنه گفت: برخی نمایندگان عضو فراکسیون گام دوم هستند و یا حتی در بین اعضای هیأت رئیسه این فراکسیون هم جایگاه دارند، وقتی به حوزه فراکسیون خود می‌روند، متوجه می‌شوند جایگاه این فراکسیون در میان فراکسیون‌های دیگر بالاتر بوده و مردم جایگاه آنان در این فراکسیون را دنبال می‌کنند که البته این موضوع مسئولیت‌مان را بالاتر می‌برد. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به انگیزه موجود امیدواریم فراکسیون گام دوم، فراکسیونی کارآمد و مثمرثمر در مجلس یازدهم باشد. 

وی درباره دیگر مصوبه صبح امروز این فراکسیون گفت: در نشست صبح امروز قرار شد که کمیته‌های فراکسیون گام دوم ذیل هفت توصیه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم باشد که متأسفانه جای برخی از این کمیته‌ها در مجلس خالی است که می‌توانم به کمیته اخلاق و معنویت اشاره کنم.

** کمیته‌های 7 گانه برمبنای بیانیه گام دوم تشکیل می‌دهیم

وی در همین راستا افزود: علاوه بر کمیته اخلاق و معنویت، کمیته اقتصاد، کمیته عدالت، کمیته خانواده و ... کمیته‌های فراکسیون گام دوم انقلاب است. 

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که همه بخش‌های مختلف مجلس یازدهم بتوانند از ظرفیت فراکسیون گام دوم استفاده کرده به همین دلیل ما چتر این فراکسیون را برای عضویت تمام نمایندگان باز کرده‌ایم و به همین دلیل بنا داریم اقدامات این فراکسیون را در راستای منویات مقام معظم رهبری و کارهای عالمانه، دقیق و دارای حرکت منطقی و به دور از شتابزدگی و جوزدگی دنبال کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول