اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بازگشایی مدارس گلستان از 15 شهریور/ 4 درصد دانش‌آموزان دسترسی به آموزش مجازی ندارند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان از آغاز سال تحصیلی جدید از 15 شهریور همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ثبت نام 70 درصد کلاس اولی‌های شهرستان گرگان انجام شده است.

بازگشایی مدارس گلستان از 15 شهریور/ 4 درصد دانش‌آموزان دسترسی به آموزش مجازی ندارند

بهجت تربتی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان ضمن تبریک دهه امامت و ولایت همچنین بزرگداشت شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار کرد: تاکنون ثبت‌نام ۷۰ درصد کلاس اولی‌های شهرستان گرگان انجام شده است و روند ثبت‌نام سایر مقاطع تحصیلی بین ۹۷ الی ۹۸ درصد انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام تا ۲۵ مرداد در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: خانواده‌های دانش‌آموزان نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود در مراکز آموزشی اقدام کنند تا مشکلی برای عزیزان‌شان ایجاد نشود.

*ضعف‌های مدارس 25 مرداد با برگزاری یک مانور پایش می‌شود

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان افزود: امسال با توجه به حساسیت همه‌گیری کرونا بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور انجام می‌شود به همین دلیل تمامی برنامه‌های سازماندهی نیروهای انسانی، ساماندهی کلاس‌های درس، برنامه‌های عمرانی و تجهیزاتی که در مدارس داشتیم دو هفته زودتر انجام می‌شود.

تربتی‌نژاد از اجرای مانور سازماندهی نیروی انسانی در مدارس گرگان خبر داد و گفت: این مانور ۲۵ مرداد با هدف محک زدن ظرفیت‌های آموزشی و نیروی انسانی به اجرا درمی‌آید تا مدارس در سال تحصیلی جدید آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس را داشته باشند.

به گفته وی ۲۵ مرداد مدارس شهرستان گرگان با تمام ظرفیت و نیروی انسانی حاضر هستند و ما فقط حضور دانش‌آموزان را در کلاس درس نداریم، قرار است در این مانور ضعف‌های مدارس پایش شود تا نسبت به رفع نواقص اقدام شود.

* فرمانداران رئیس ستاد پروژه مهر شهرستان‌ها شدند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان با اشاره به فعالیت‌های آموزشی در قالب پروژه مهر ابراز کرد: کارگروه‌هایی که به عنوان ستاد پروژه مهر شهرستان گرگان هستند امسال با حساسیت‌های خاصی بازگشایی خواهند شد استاندار گلستان تمامی فرمانداران را به عنوان رئیس ستاد پروژه مهر هر شهرستان انتخاب کردند.

تربتی‌نژاد بیان کرد: کارگروه ساماندهی، تجهیز و تعمیر، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، نظارت و ارزیابی، انتصابات در قالب پروژه مهر تعریف شدند.

وی تعداد دانش آموزان ابتدایی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ را ۴۶ هزار و ۳۰۷ نفر عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید ۴۷ هزار و ۱۰۵ دانش آموز ابتدایی در مدارس دولتی و غیردولتی ثبت نام کنند که این رقم ۱.۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

*پیش‌بینی ثبت‌نام ۸ هزار و ۷۸۱ کلاس اولی در مدارس گرگان

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته یک هزار و ۳۵۶ کلاس درس در مدارس شهرستان تشکیل شد از پیش‌بینی یک هزار و ۳۶۵ کلاس درس با افزایش ۰.۷ درصد در گرگان خبر داد.

تربتی‌نژاد بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۸ هزار و ۳۶۳ دانش آموز کلاس اولی «دولتی و غیردولتی» در مدارس آموزش دیدند و در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی می‌شود این رقم با ۴۱۸ نفر افزایش به عدد ۸ هزار و ۷۸۱ نفر برسد.

وی شمار آموزگاران رسمی و پیمانی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ را ۹۷۰ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد آموزگاران شهرستان گرگان در سال تحصیلی جدید با دو نفر افزایش به رقم ۹۷۲ نفر رسیده است.

* ۴ درصد دانش‌آموزان گرگان دسترسی به آموزش‌های مجازی ندارند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه هنوز دستورالعمل شرایط حضوری دانش آموزان در مدارس اعلام نشده است، افزود: عدالت آموزشی با شبکه شاد برقرار شد.

به گفته تربتی‌نژاد تعداد ۵ هزار دانش‎آموز معادل چهار درصد دسترسی به آموزش‌های مجازی ندارند که اکثر آنها در مناطق روستایی و حاشیه شهر زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول