اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

توزیع داروی «رمدسیویر» خارج از شبکه رسمی تقلبی است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تولید داروی رمدسیویر توسط شرکت دارویی در گیلان گفت: این دارو تنها در اختیار بیمارستان‌ها و برای بیماران بستری مبتلا به کرونا تجویز می‌شود.

توزیع داروی «رمدسیویر» خارج از شبکه رسمی تقلبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فیروز سرودی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خط تولید داروی رمدسیویر (Remdesivir) از یک ماه گذشته در گیلان آغازشده، اظهار کرد: شرکت دارویی سبحان انکولوژی، یکی از شرکت‌های تولیدکننده این دارو است.

وی با تأکید بر اینکه این دارو تنها در مراکز بیمارستانی عرضه می‌شود، افزود: رمدسیویر به‌هیچ‌وجه در سطح داروخانه‌ها توزیع نمی‌شود و صرفاً بیمارستانی است، ازاین‌رو هیچ پزشکی خارج از بیمارستان چنین دارویی را تجویز نمی‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به چگونگی داروی رمدسیویر گفت: تجویز این دارو در خود بیمارستان و صرفاً برای بیماران کرونایی بستری با تشخیص و تائید کمیته علمی دانشگاه صورت می‌گیرد و توزیع آن تنها توسط نماینده بیمارستان از معاونت غذا و دارو ممکن است.

سرودی بر ضرورت هوشیاری مردم نسبت به توزیع تقلبی این دارو خارج‌ازمسیر رسمی تأکید کرد و افزود: ادعای داروخانه‌ها و یا سودجویان مبنی بر اینکه این دارو را در دست دارند و می‌تواند در اختیار افراد و یا بیماران احتمالی قرار دهند کاملاً کذب بوده و بدون شک توزیع دارو خارج از شبکه توزیع رسمی، تقلبی و به‌منظور سودجویی است.

به گزارش فارس، در حال حاضر داروی رمدسیویر یکی از داروهایی است که به‌منظور درمان بیماران کرونایی به همراه سایر داروهای موجود از آن استفاده می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول