اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای 10500 پروژه بازآفرینی در کشور/ اختصاص 11.8 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه تعهد ستاد بازآفرینی در طول برنامه ششم اجرای یک‌هزار و 500 پروژه با اعتبار یک هزار و 800 میلیارد تومان است، گفت: 9 هزار پروژه نیز با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان با عنوان اقدام مشترک در حال انجام است.

اجرای 10500 پروژه بازآفرینی در کشور/ اختصاص 11.8 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی عبوری بعد از  ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: امیدواریم با وفاق و همدلی که در مجموعه مدیریتی استان کردستان وجود دارد پروژه‌های نیمه کار و در پروژه‌هایی که به تازگی اجرای آن شروع شده به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه ستاد بازآفرینی شهری یک ظرفیت بسیار خوبی است که در کشور شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: 23 دستگاه اجرای عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری هستند و آثار بخشی از مصوباتی که از شهرستان به استان و از استان به تهران ارسال می‌شود را در اجرای پروژه‌ها می‌توان دید.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در ستاد بازآفرینی شهری توجه ویژه ای به بافت‌های فرسوده، حاشیه نشینی، سکونتگاه های غیررسمی، کمبود سرانه‌های خدماتی، ورزشی، فرهنگی و حتی آموزشی شده و در دستور کار قرار گرفته است.  

عبوری تصریح کرد: تعهد ستاد بازآفرینی در طول برنامه ششم اجرای یک‌هزار و 500 پروژه با اعتبار بالغ بر یک هزار و 800 میلیارد تومان است.

اجرای 9 هزار پروژه در قالب طرح اقدام مشترک 

وی با بیان اینکه 9 هزار پروژه نیز با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان با عنوان اقدام مشترک در حال انجام است، گفت: استان کردستان یکی از استان‌های پیشتاز در جذب اعتبارات و شروع پروژه‌های عمرانی در این بخش  است.

9 هزار پروژه نیز با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان با عنوان اقدام مشترک در حال انجام است

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در پروژه‌هایی که در قالب تبصره 18 ایجاد اشتغال و اهرم در اجرای پروژه‌های اقدام مشترک است استان کردستان تنها استان پیشتاز در این زمینه بوده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: 50 پروژه با 150 میلیارد تومان اعتبار در سطح استان کردستان در دست اجرا است.

عبوری خاطرنشان کرد:  برای اینکه از ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای اجرای یک پروژه بهره بگیریم طرح‌ها در قالب اقدام مشترک کلید و جلو می‌رود.

مرد عمل هستیم نه حرف

وی با بیان اینکه برخی ها اهل عمل و بعضی فقط حرف می‌زنند، گفت: ما از آن دسته مدیرانی هستیم که اهل عمل هستیم.

وی تصریح کرد: در مورد پروژه پیاده راه فردوسی حرف و قول استاندار کردستان قول ما خواهد بود، اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه تا آخر همین هفته به صورت وجه نقد در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه پیاده راه فردوسی تا آخر همین هفته به صورت وجه نقد در اختیار شهرداری سنندج قرار خواهد گرفت

وی در مورد انبار غله در سنندج هم گفت: طرح بسیار طرح خوبی است، بخش اعظم این 27 هکتار در اختیار دستگاه‌های مختلف است برای اجرای این طرح آمادگی داریم در تهران در قالب ستاد ملی با حضور استاندار کردستان جلسات برگزار کنیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری بر لزوم اجرای طرح بازآفرینی شهری هفت باغ سنندج تاکید کرد و اظهار داشت: محل این طرح با ۳۲ هکتار تنها مکانی است که می‌توان با اجرای طرح‌های بازآفرینی کمبود شاخص‌های فرهنگی و زیرساختی شهر را جبران کند.

به گفته وی، ستاد باز آفرینی شهری این آمادگی را دارد با حضور مسوولان استانی جلساتی را در راستای تصمیم‌گیری جدی برای اجرا این طرح در مرکز کشور برگزار کند و از هم اکنون نیز اعتبار مورد نیاز فاز اول این طرح مصوب و تخصیص داده می‌شود.

وی در ادامه به موضوع تسهیلات بافت فرسوده در سطح استان کردستان هم گریزی زد و اذعان داشت: در همه کشور در زمینه پرداخت تسهیلات یک رویه وجود دارد اما با توجه به برخی محدودیت‌ها در این زمینه در استان سعی خواهیم کرد موضوع را پیگیری و در حد توان حل کنیم.

پرداخت تسهیلات 140 میلیون تومنی به بازسازی بافت فرسوده در سنندج

وی از آمادگی نظام مهندسی، شهرداری، راه و شهرسازی و بانک مسکن در کنار هم قرار گیرند اعتبارات خوبی از محل تسهیلات برای ترغیب انبوه سازان برای ورود به این موضوع در نظر خواهیم گرفت، گفت: اگر تجمیع صورت بگیرد برای هر واحد 220 میلیون تسهیلات و اگر به صورت خودمالکی بخواهند این واحدها را بازسازی کنند برای هر واحد 100 میلیون تومان وام که 50 میلیون تومان آن 9 درصد و 50 میلیون تومان 18 درصد است در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: 40 میلیون تومان تسهیلات 4 درصد به عنوان ودیعه مسکن در اختیار مالکان ساکن در بافت‌های فرسوده قرار می‌گیرد.

40 میلیون تومان تسهیلات 4 درصد به عنوان ودیعه مسکن در اختیار مالکان ساکن در بافت‌های فرسوده قرار می گیرد

وی در مورد درخواست استاندار کردستان در زمینه افزایش سهمیه قیر گفت: امسال در قانون بودجه قیر وجود ندارد، اخیرا دو فوریتی را مجلس مصوبه داشت منتظر نظر شورای نگهبان است بلافاصله بعد از تصویب ابلاغ شود در خدمت استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: برای اواخر شهریور از شهر بانه و مناطق فرسوده آن بازدیدی خواهیم داشت و تصمیمات لازم برای این شهر خواهیم گرفت.

انتهای پیام/2330/71/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول