اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آغاز مطالعات منشأ‌یابی ذرات معلق در اصفهان/ کم بارشی هوای شهر را ناسالم کرده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به گزارش‌های موجود 17 روز ناسالم از ابتدای سال تاکنون داشته‌ایم که علت آن کم بارشی و وضعیت خشک و نیمه خشک اصفهان است.

آغاز مطالعات منشأ‌یابی ذرات معلق در اصفهان/ کم بارشی هوای شهر را ناسالم کرده است

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تشکیل جلسه مدیریت بحران در راستای آلودگی هوا اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های موجود ۱۷ روز ناسالم از ابتدای سال تاکنون داشته‌ایم که علت آن کم بارشی و وضعیت خشک و نیمه خشک اصفهان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به مصوبات جلسه مدیریت بحران افزود: ۴ مطالعه در رابطه با اثرات گرد و غبار و آلودگی هوا در استان اصفهان در حال تکمیل است در این زمینه محیط زیست استان اصفهان موظف شد نسبت به تسریع در تکمیل و بروزرسانی برنامه جامع کنترل کیفی هوای استان اقدام کند و سناریوی عملیاتی برای تهیه سیاهه انتشار را آماده کند و ابلاغ شد مطالعات منشأ‌یابی ذرات معلق در کلان شهر اصفهان زودتر اجرا شود.

وی با بیان این‌که این مطالعات با اعتبار بالغ بر 1.5 میلیارد تومان با همکاری شهرداری و محیط زیست توسط دانشگاه صنعتی اصفهان در حال انجام است، گفت: نتیجه این مطالعات تبدیل به یک سناریوی عملیاتی می‌شود و سهم هر بخش در آلاینده‌ها مشخص می‌شود و هر بخش باید برای کنترل آلودگی هوا اقدامی را انجام دهد.

شیشه‌فروش با اشاره به این‌که در جلسه مدیریت بحران مصوب شد قانون هوای پاک و وظایف دستگاه‌ها در این باره باید به صورت ویژه اجرایی شود، بیان کرد: محیط زیست با تشکیل دبیرخانه دائمی قانون هوای پاک، نظارت لازم بر اجرای وظایف دستگاه‌ها را بر عهده دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به این‌که شرکت فرآورده‎های نفتی مکلف شد تأمین سوخت پاک در جایگاه‌های سوخت و گازوئیل را اجرا کند و محیط زیست بر آن نظارت کند، عنوان کرد: شرکت گاز موظف شد با همکاری نظام مهندسی و اداره استاندارد، مطابق با مفاد آیین‌نامه قانون هوای پاک نسبت به انجام ممیزی انرژی در دستگاه‌ها و رفع نقص از موتورخانه‌های ادارات با هدف کاهش انتشار آلاینده‌ها و عدم مصرف مازوت در زمان پایداری هوا اقدام کند.

وی با تأکید بر این‌که شرکت گاز باید پایش مستمر گاز سوخت صنوف خانگی و صنعتی را دنبال کند، تصریح کرد: شرکت برق باید نیروگاه‌ها را به استفاده از گاز تشویق کند و فعالیت‌شان را در راستای کاهش انتشار آلاینده‌ها بهینه کنند.

شیشه‌فروش با بیان این‌که اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موظف شد مراکز معاینه فنی سنگین و نیمه سنگین را توسعه دهد و خارج کردن خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل بار و مسافر را در دستور کار قرار دهد، خاطرنشان کرد: محیط زیست و هواشناسی باید آلودگی هوا را منشأیابی کنند و با همکاری استان‌های مجاور طرح‌های کنترل کانون‌های گرد و غبار را اجرا کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که اگر قرار باشد برای کنترل آلودگی کلانشهر اصفهان کاری انجام دهیم باید همه پای کار بیاییم تا هوای سالم برای خودمان درست کنیم، گفت: اداره هواشناسی در مناطق کویری باید پایش آنلاین داشته باشد و مرکز بهداشت سلامت جامعه را کنترل کند و مطابق با وضعیت آلودگی هوا دستورالعمل‌های بهداشتی را صادر کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول